Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1145 ggr
fridelfina
2015-09-30 22:11

Fråga om inspirationsbilder

Hej

Älskar tarotkort och mytologiska djur, tänkte höra om det är ok att ha med två bilder till en tatuerare och de ritar en ny bild utifrån de båda? Jag har tänkt på ett tarotkort på Översteprinsessan och nån fin bild på Fågel Fenix som jag inte hittat ännu. Skulle det funka eller blir det "bildstöld" om man inte frågar artisten om lov först? 

Jag har inte bestämt mig för en tatuering  ännu, men gått och funderat på det sen övre tonåren och är nu 50 så kanske jag vågar om jag hittar vad jag vill ha?

 
 

Annons:
Honestyisdead
2015-09-30 23:23
#1

Det är helt ok att du tar med bilder som du fått idéer från och sedan ber han göra något nytt av det.

Zadeira
2015-09-30 23:29
#2

Givetvis är det inga problem att ha med referensbilder till tatueraren. Ofta brukar de utgå från något du har med dig eller visat dem, sen ritar de om det till något anpassat för just dig med utgång från dina ideer och önskemål.

Många tatuerare vill inte kopiera framförallt andra tatueringar, men att ha andras verk (både tatueringar och bilder, tavlor osv) är ofta en jättebra utgångspunkt.

Mitt tips är också att inte "vänta" på att hitta exakt rätt bild, utan ta med dig ett par olika bilder till tatueraren och så kan han/hon rita upp något utifrån det du vill ha och de elementen från de olika bilderna som du tycker bäst om.

fridelfina
2015-10-01 20:21
#3

Tack för svar och tips! Får se när jag kommer till skott!

 
 

Upp till toppen
Annons: