Annons:
Etiketttatueringar
Läst 4670 ggr
[Tilde]
10/22/15, 12:04 PM

Inre överarm?

Hur ont gör det att tatuera inre överarmen jämfört med andra ställen? Hur ont gör det efteråt med hänsyn till läkningsperioden och användning av armen?  😛

Ska börja spara ihop till min tredje tatuering nämligen.

Annons:
Maria
10/22/15, 12:20 PM
#1

Är det en så bra placering?

Jag tänker på "gäddhänget" som kommer med åren😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Tilde]
10/22/15, 12:59 PM
#2

#1 Haha nej då börjar jag träna extra i så fall. 😃 Tar inspiration från "svärmor" som är 50+ och i väldigt bra form.

Zadeira
10/22/15, 1:10 PM
#3

#1 Fast rynkor och annat kommer ju mer åren vart du än i princip tatuerar dig ;)

Jag har ingen erfarenhet av tatuering där men tycker det kan vara riktigt snyggt, så kör på Tilde och berätta sen hur det kändes ;)

Maria
10/22/15, 3:12 PM
#4

#3 Visst kommer det rynkor osv. med åren med det finns ju ställen på kroppen som förändras ganska lite som skuldrorna och axlarna t.ex.

Jag tänkte snarare på ännu äldre än 50+ 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Tilde]
10/22/15, 4:46 PM
#5

#3 Det ska jag! :) Vi får se när det blir dock, hehe.

#4 Äh, är jag pensionär så lär jag inte bry mig så mycket. Låt ålderdomen göra sitt liksom, det händer ju oavsett. Hellre ha fina tatueringar som gör mig glad på min hängiga/rynkiga hud än att bara ha hängig och rynkig hud. 👍

[Udoon]
10/23/15, 3:15 PM
#6

Är väl ingen som kommer vara särskilt snygg när man är gammal, så kör på! Man lever bara en gång🙂

Annons:
[Tilde]
10/23/15, 3:33 PM
#7

#6 Precis det jag tänker. 😃

nottheonly
10/23/15, 7:56 PM
#8

Jag har en där och det är nog den som gjort mest ont.. och den var även jobbigast under läkningen. Det var inte skönt alls! haha. Men det som allt annat är nog väldigt individuellt 🙂

[Tilde]
10/23/15, 9:34 PM
#9

#8 Var har du annars tatueringar? Har hört att den placeringen är väldigt smärtsam. :/ Men det är ju så snyggt! Var det jobbigt att röra armen under läkeperioden?

nottheonly
10/24/15, 2:05 PM
#10

#9 Har en på foten, en uppe på(?) handleden, en på inre underarm och en nygjord på överarmen. Den som jag har på inre överarmen är en av de största jag gjort förutom den nygjorda så det är säkert därför det gjorde mest ont också 😛

De första dagarna var det jobbigt och ont gjorde det, den kändes lite i vägen då i början när man ska försöka att inte komma åt den alldeles för mycket. När jag sov försökte jag ha armen på en kudde och armen uppåt lite eller vad man ska säga ^^

[Tilde]
10/24/15, 2:25 PM
#11

#10 Ah okej! Tack för ditt svar :) Ja de större gör såklart svinont när man går över samma ställe igen och igen… Men jag kan tänka mig att det är ett känsligt ställe oavsett. 🤐

Oh shiet, jag tänkte inte ens på hur man kan sova med den sen, haha! Jag sover alltid på sidan, ena armen under kudden och den andra framför eller på kroppen. Blir ju jättesvårt att försöka tänka på att inte skava mot tatueringen. :/

Trollhund
10/28/15, 1:21 PM
#12

Ta på dig en t-shirt eller långärmad tröjja som är lite tightare i armhålet? :)

[Tilde]
10/28/15, 6:07 PM
#13

#12 Hur menar du nu? 🤪

Annons:
Trollhund
10/29/15, 3:19 PM
#14

När du ska sova :) Eftersom du var rädd för att det skulle skava. Hud mot hud skaver ju mycket mer än om man har ett mjukt tyg mellan :)

[Tilde]
10/30/15, 8:19 PM
#15

#14 Ah du menar så! Har alltid långärmat på mig nu på vintern men det kan ju bli jobbigt när tyget fastnar i tatueringen också under natten :/

Aldarien
11/1/15, 9:54 AM
#16

Jag har gjort hela insidorna på båda armar och har även gjort utsidor arm, och hela underbenen och tyckte att det känns något mer än på andra ställen. Det är helt ok men mot armhålan känns det såklart ganska obekvämt! Läkningen gick fint och jag sov på armarna utan problem och utan några tröjor. Svullnade lite runt undersidan av armen strax över armbåge i två dagar så dagtid fick jag ha lösare tröja så att det inte skavde.

[Tilde]
11/1/15, 11:30 AM
#17

#16 Tack för infon! Ska nog gå dit i slutet av november och försöka få en tid till början av nästa år tror jag. Hur gör man när man tatueras där? Får man ligga ner för att tatueraren ska kunna nå på nästa sätt eller vadå? 🤔

nottheonly
11/1/15, 2:00 PM
#18

#17 Jag låg på rygg och hade armen i världens obekvämaste ställning, haha.

Aldarien
11/1/15, 5:12 PM
#19

#17 Jag fick halvsitta och vred armen utåt, inte världens roligaste ställning efter ett tag. Även vridning innåt ibland när de ville komma åt på baksida av armen. Satt 4 timmar åt gången och tycker att det var det jobbigaste…på benen gick man ändå sitta lite mer normalt. Men det fixar du lätt! Lycka till när det väl är dags!

[Tilde]
11/1/15, 6:09 PM
#20

Hmm jag har ingen aning om hur lång tid min tatuering skulle ta… Vill ha den i old school vilket bör gå lite snabbare än realistisk stil(?). Kan tänka mig att det blir lite jobbigt ändå, men  det är det såklart värt. Längtar nu! 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: