Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1922 ggr
[[Tryptofan1]]
2015-11-05 14:07

Tauteringsmotiv - Norrland

Hej hej!

Jag är väldigt sugen på att göra en tatuering som symboliserar min uppväxt i Norrbotten och jag har spånat en hel del på idéer om ett passande motiv.

Jag är en naturälskare och jag har funderat på både växter och djur, men då jag har lite andra planer vad gäller djurtatueringar så har de senaste tankarna varit kring blommor eller bär som finns i norrland.

Åkerbär är Norrbottens landskapsblomma och vore egentligen perfekt, problemet är att blomman är lilaaktig och jag hatar färgen lila. Gör man den i svartvitt misstas den nog lätt för ett hallon?
Hjortron är också en idé, men hjortron finns ju inte bara i norr…

Jag efterlyser alltså alla typer av idéer på blommor/växter/bär/liknande som symboliserar norrland på något vis, mer eller mindre. Alla tankar är uppskattade då jag har kört fast lite i mina egna… 🤔

Mvh Tryptofan

Annons:
[Muminumi]
2015-11-05 21:00
#1

Har tyvärr ingen koll på blommor/växter i Norrbotten, men ett spontant alternativt förslag är att kombinera din idé med det latinska namnet för åkerbär och/eller Norrbottens landskapsvapen.
Synd att du inte gillar lila, det var en fin blomma annars :)

Cireea
2015-11-13 00:18
#2

Just hjortron kan ändå vara något då det är förknippat med just Norrland. Man kallar det ofta för "Norrlands guld" 😃

Annars, Fjällvallmo? Det är en blomma som endast växer i norr!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: