Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1277 ggr
Martina6574
11/18/15, 8:01 PM

Helix

Jag tog min helix igår (17 november) och idag upplever jag att jag har väldigt ont. Det är fortfarande lite svuellt men inte något man tänker på. Jag är också lite röd då och då. Jag tog med pistol hos en frisör, kanske inte det bästa men men. Jag undrar om det ska göra ganska ont eller är jag känslig eller kan det vara en infektion? Nu är det ju lite kallare ute och jag upplever även att det gör ondare när jag har varit ute i kylan ett tag och örat blivit kallt.

Annons:
ilenna90
11/19/15, 2:21 AM
#1

jag gjorde en helix (hos piercare) och tog faktiskt ut den efter någon vecka för att det gjorde så himla ont och att det inte gick att sova på den sidan osv - fastän att den inte var infekterad. 
men det är ju en piercing som tar tid att läka. och ännu svårare blir det nog tyvärr om man tagit den med en pistol då en sådan får brosket att ´explodera´ :/

Martina6574
11/19/15, 6:28 AM
#2

om pistolen får brosket att explodera så borde det vara därför det gör så himla ont :(

[Udoon]
11/19/15, 11:45 AM
#3

Ursäkta om det låter hårt men är man så dum att man väljer att ta med pistol istället för att gå till en riktig piercare  så får man väl tåla att det gör ont.

Honestyisdead
11/19/15, 1:02 PM
#4

Varför gjorde du det hos frisören när du vet att det inte är bra?

Jag hade tagit ut den och låtit den läka och sedan gått till en piercare.

Martina6574
11/19/15, 1:17 PM
#5

tog hos frisören för att jag är rädd för nålarna dom drar igenom örat kanske? Hade inte råd med att betala 350kr för att göra det hos en riktig piercare heller och jag hade inte heller föräldrars tillstånd vilket jag hade behövt annars.

Honestyisdead
11/19/15, 1:27 PM
#6

De där nålarna är 1000 gånger bättre än en pistol som är ohygienisk och dessutom misshandlar örat. Har man inte råd så sparar man. Och får man inte väntar man. Man riskerar inte sin hälsa för att man är rädd och fattig.

Du får hoppas att du inte blivit smittad med någon blodsjukdom.

Annons:
[rumelle]
11/20/15, 5:25 PM
#7

Du är rädd för en kanyl som är tunn och vass och gör ett fint snitt, men inte för något trubbigt som mer eller mindre krossar sin väg genom örat? Jag förstår inte riktigt.

[Udoon]
11/20/15, 11:22 PM
#8

Här är en bra video som visar skillnaden mellan en kanyl och en pistol: https://www.youtube.com/watch?v=8PI2aCX6nqI

Han visar på ett grisöra, vilket är hyfsat nära hur våra öron ser ut inuti, jag tycker det visar bättre än nån tecknad bild.

Jag är själv nålrädd och piercade mina örsnibbar med pistol (för över tio år sen för att jag inte visste bättre…). Hade mycket problem med läkning, och dessutom var ett av hålen snett+ jag fick massor med ärrvävnad vilket var jobbigt när jag töjt öronen. Har gjort ett par andra piercings med kanyl efter det, och det gör inte alls lika ont som när man tar med pistol, så är det den biten du är rädd för, var inte det. Piercare är oftast vana vid nålrädda personer och brukar vara bra på att få en lugn också, i värsta fall är det bara att blunda och andas lugnt.

Fast det är klart, tycker man det är viktigare att riskera sin hälsa för att man är dumsnål och inte vill vänta tills man är tillräckligt gammal, klart man kan göra så också, det väljer man ju själv🙂

nightingale
11/23/15, 3:07 PM
#9

När jag gjorde min helix (dock med kanyl) så gjorde det ont några dagar efter. Så det är nog fullt normalt. Försök sova på andra sidan o undvik att pilla där, plus använd telefonen på andra örat :)

Min kropp gillar uppenbart inte brosk-piercings, så det tog ca ett år innan den var läkt. Nu är den som ett helt vanligt hål i örat o tycker den är sååå snygg :)

Upp till toppen
Annons: