Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 975 ggr
bellsvensson
2015-11-28 12:23

Navelpiercing hjälp

Hej! Jag ska snart pierca naveln & skulle vara glad om ni gav lite tips för hur den ska läka som snabbast. & om den blir "torr" runt hålet (min kompis navelpiercing är det), finns det någon smörja som man kan smörja in den med då? Hur ofta ska man smörja? Tacksam för svar! :)

Annons:
[thildaaaa]
2015-12-02 17:15
#1

Jag tog min för drygt en månad sen :) Läste överallt att det skulle göra väääldigt ont men det tyckte inte jag ^^se till att gå till en ordentlig piercare som använder kanyl och inte pistol bara… efter att ha läst hur mkt som helst om navelpiercing så kan jag berätta lite iaf ^^ köp inte deras dyra spray, köp salt utan jod på en mataffär, koka upp 1 liter vatten och 1 tsk salt och använd endast detta som tvätt, morgon och kväll inte mer inte mindre. Tips är att köpa bomull från apoteket, bättre än papper elr bomullsrondeller. Kan va bra att ta ett shotglas med saltlösning, dränka piercingen, ligga där på rygg i 5-10 min så blöts den helt upp :) pilla inte med smutsiga fingrar, kan orsaka infektion men också att du skadar vävnaden och förklänger läkningen. tyvärr myyycket lättare sagt än gjort… pillar själv alldeles för mkt hehe om du använder sårtvätt med alkohol så blir det torrt, just därför ska du baaara använda saltlösningen för då blir de inte torrt! Om det ändå skulle bli det så kanske tex olivolja skulle kunna hjälpa…? men jag vet inte… sök på youtube, finns många bra videor om hur man ska ta hand om den :) lycka till!

[thildaaaa]
2015-12-02 17:17
#2

Kan tillägga att du inte ska lyssna på de som säger att de tar 2 månader för den att läka. Det tar 6-12 månader tyvärr… tänk på att ej bada på ett tag efter att den är tagen, en månad typ tror jag eller mer ^^

Upp till toppen
Annons: