Annons:
Etiketttatueringar
Läst 11874 ggr
pinocchio96
12/8/15, 10:15 PM

Tatuera inre underarmen

Ska snart boka tid för tatuering😍 men är så nervös att jag inte ska klara av smärtan! ni som har bläck på inre underarmen, hur gick det för er? är det ett "ömt" ställe så jag borde byta placering eller vad tycker ni?

Annons:
Garm
12/8/15, 11:05 PM
#1

För mig kändes det inte nämnvärt mycket, men smärta är så individuellt. Jag tror nog att du kommer klara det utan problem.

Vill du ha bläck på inre underarm så tycker jag du ska köra på den placeringen.

IceTee
12/9/15, 12:42 AM
#2

Vissa tycker att det gjorde väldigt ont, för mig var det med irriterande. Så länge jag pratade med någon eller något sånt kunde jag lätt ignorera det. Önskar dock att jag tog mer pauser och inte bara en då jag satt lite över två timmar. Blev rätt trött i ryggen och kroppen efter ett tag

Medarbetare på Skor iFokus

Haztparken
12/9/15, 12:44 AM
#3

Jag har inte någon tatuering men planerar inför min första som jag vill ha på ovansidan på min fot. Folk säger att det är ett av dom värre ställena eftersom huden är så tunn där vilket gör mig lite nervös precis som du!

Men sen så får man ju tänka att man har ju valt den platsen av en anledning :) Hellre att man står ut med smärtan några timmar och får den på den perfekta platsen än att välja ett annat ställe som gör mindre ont i några timmar men som du resten av livet kanske tänker att du ju egentligen hade velat ha den på första stället du tänkte på.
Sen får man ju såklart ändra sig med placeringar hur man vill men jag hade inte valt bort ett ställena pga smärtan :)

Och sen som #1 sa, det är ju så individuellt med smärta!

Zadeira
12/9/15, 1:01 PM
#4

Man ska inte välja bort ett ställe pga att man tror det kommer göra ont. Sannolikheten är att det kommer kännas obehagligt, men om det gör ont eller inte är väldigt individuellt. Det finns inget ställe på kroppen som är garanterat smärtfritt att tatuera. Så hellre stå ut med smärta ett par timmar än att undvika tatueringen.

Sen är storleken givetvis av betydelse. Gör du en liten som går fort hinner det kanske inte börja göra ont på samma sätt som om du sitter i tre timmar och kör på samma ställe på kroppen. Min som sitter på underarmen började göra ont runt 2a timmen, då pga av att huden blir mer och mer irriterad och öm ju längre man håller på och skuggar och färglägger runt samma område.

Afturelding
12/9/15, 4:40 PM
#5

Underarm var bland det lättaste jag tatuerat. Lite ömt precis vid armvecket, men annars var det lugnt. Men sådant är ju individuellt som sagt .

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

nypisnina
12/10/15, 11:22 AM
#6

Det är väldigt individuellt ja. Jag tyckte inte att det kändes alls faktiskt. Däremot gör alltid läkningen ont tycker jag - och jag står knappt ut med kliandet. Det är mycket värre än själva tatuerandet.
Och jag tycker dom föregående talare att har man bestämt sig för ett ställe så ska man hålla sig till det och inte ändra sig för att man är rädd.
Om det gör ont så är det värt det och man kan bita ihop för sakens skull.
Glöm inte att äta kolhydrater innan om det är stort.

Annons:
IceTee
12/10/15, 3:25 PM
#7

#6 ja, usch, det där kliandet! Hade nästan glömt bort det!

Medarbetare på Skor iFokus

nypisnina
12/10/15, 3:53 PM
#8

#7 Ja, visst är det hemskt! Sist kunde jag knappt sova för det kliade så.

IceTee
12/10/15, 5:14 PM
#9

#8 min pappa kom på en bra sak! Jag hade tatuerat vänster underarm på insidan, så jag fick bara klia med vänster hand! Det gick ju inte, men på något sätt hjälpte det ändå! Lite placebo typ

Medarbetare på Skor iFokus

[Daisy-Moa-Elsa]
12/10/15, 8:44 PM
#10

Som många sagt är ju smärtan individuell. Tycker inte du ska byta placering av tattuering för rädsla av smärtan.

Fundera då på att kanske vänta med just den tattueringen om den är stor/ tidskrävande och kanske göra en mindre på annan plats för att lindra oron?

[H1Z1]
12/22/15, 2:50 AM
#11

Min syster har stora tattoos på under armarna (inre) och hon tyckte handlederna var smärtsamma och det kan jag förstå ;)

pinocchio96
1/5/16, 12:43 AM
#12

har totalt glömt bort att svara i tråden men tack alla för era svar!

tid är bokad och det är underarmen som gäller!! inte så nervös för smärtan längre, det får vara värt det! men desto mer för kostnaden nu.. blev arbetslös från årsskiftet och får komma tillbaka först i april eventuellt eller söka annat jobb.. så blir den för dyr kommer jag behöva skjuta på det tyvärr :/

pinocchio96
2/18/16, 7:29 AM
#13

Nu sitter den där😍 och kunde inte vara nöjdare!!!

Annons:
AmaliaWahl
2/18/16, 4:56 PM
#14

Åh vad kul! Får vi se bild? :D

Upp till toppen
Annons: