Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1360 ggr
LindaKarlstrom
2016-01-18 11:05

Första tatueringen

Jag ska göra en liten tatuering, en minnestatuering för min bortgångna katt. Tanken är en liten svart fågel för att symbolisera att han är fri från alla besvär.

Men, hur går det till? Är det bara att gå in i närmsta tatueringsstudio i stan och boka en tid? Jag tänker att det behövs inte vara världens bästa för att enbart göra en liten fågel. Finns det ens tatuerare som vill göra sånna "sktigrejer"? Har hört från bekanta som har tatueringar att de flesta bara vill göra spännande stora projekt?

Bor i norrbotten förresten.

Annons:
Bill&Bull
2016-01-18 11:25
#1

Det är olika och beror helt på, det bästa är att fråga helt enkelt, antingen genom att gå dit eller ringa. Du förklarar vad du tänkt dig och då ska en seriös tatuerare kunna säga om det är något han/hon kan göra eller inte. Så kolla dig för lite på de ställen som finns :)

||My Love For Animals Is Immortal||

LindaKarlstrom
2016-01-18 11:26
#2

Ja men då får jag dra en runda nästa gång jag är in till stan. Räcker det med att ha med en utskriven bild på ca det jag tänkt mig?

Bill&Bull
2016-01-18 11:51
#3

#2 Ja det räcker, skulle det vara oklart så får ni prata om hur du tänkt och så :)

||My Love For Animals Is Immortal||

Zadeira
2016-01-18 13:29
#4

En del tatuerare har Drop-in tider, dvs tider då du kan komma med en oftare enklare och mindre tatuering som de kan göra direkt. Annars så är det bara att och kolla på tatuerings-studior om de kan och vill göra ditt motiv. De brukar ta din färdiga bild, eller rita en egen efter dina önskemål och så pratar ni storlek och placering och kommer överens om vad som blir bäst.

nypisnina
2016-01-19 16:50
#5

Det är de små tatueringarna som är svåra att göra, jag gjorde text första gången och tänkte att tatueraren behöver inte vara särskilt duktig på att rita, hans verk var inget som jag tyckte om, inte någonstans, men vem som helst kan ju skriva tänkte jag… Men det blev sååå fult! Jag har fyllt i det nu hos en annan och nu är det riktigt fint. Jag har förstått i efterhand efter samtal med olika tatuerare att text är bland det svåraste man kan göra.
Minsta lilla fel syns i små tatueringar och text, så var noga ändå med vart du går.
Jag har alltid ringt och bokat en tid.

Honestyisdead
2016-01-19 21:13
#6

#5 Varför går man till någon vars verk man inte tycker om? Då blir det aldrig bra.

Annons:
nypisnina
2016-01-20 14:49
#7

#6 Eftersom jag bara skulle ha text så spelade hans målartalanger ingen större roll trodde jag.
Att skriva ut en text och låta en tatuerare kalkera den tror man (ivf jag) att en tatuerare ska klara av, oavsett om hans bildkonst inte föll mig i smaken.
Traditionell stil är inte min grej och han gjorde bara sånt, men en text är ju en text.
Men det blev dåligt ändå för att det är väldigt svårt att tatuera text.

[miorph]
2016-01-21 16:48
#8

Hade jag varit du hade jag mailat en bild och beskrivning av tatueringen till en studio. Skrivit hur många centimeter bred och lång etc, sen får man se på svaret när de har tid. Oftast tar det några månader att få en tid då många är väldigt bokade, iaf här i Örebro

[Daisy-Moa-Elsa]
2016-01-25 21:57
#9

TS har du tid och möjliget gå forbid den studio/ tatuerare du gillar och prata med dem. De flesta tattuerare gör "skitsaker" vilket jag från dig tolkar som om något som inte tar massa timmar. Min senaste tattuering tog 20 min och jag fick betala startavgiften, var aldrig någon discussion om att den var för liten.  Det handlar ju inte om va tattuerare vill föreviga på din kropp utan vad du vill ha och leva med.

[H1Z1]
2016-02-16 17:27
#10

Nyfiken på hur det blev :)

Upp till toppen
Annons: