Annons:
Etiketttöjning
Läst 1656 ggr
jp_l_k@hotmail.com
2/25/16, 1:39 PM

Behöver hjälp med val av material till töjning ...

Hej igen allihop! Skrev ett inlägg om titanöverkänslighet för ett tag sedan … 

Jag vill så gärna töja upp mina hål till 6 mm 🤪 Har provat att töja med horn, plast samt nu titan. Inget funkar (har i efterhand hört att man ej skall töja med plast/ horn). Alla jag har pratat med har talat om att titanöverkänslighet ej existerar och att jag haft problem med läkning av nygjorda piercings för att det varit broskpiercings … Sagt å gjort, köpte ett titanörhänge i ren titan på Tribe då ännu en talade om att jag inte skulle reagera om jag töjde örnsnibben med det.

Efter ca 6 h då jag haft i örhänget började det vara sig, örat svullnade upp och blev rött, det dunkade och värkte i hela högra sidan av huvudet och tillslut tog jag ut det igen och nästa morgon var allt som vanligt igen. Kan ju tillägga att jag haft mina hål i 15 år och aldrig haft dessa problem innan.

Så, känslan är att min kropp av någon anledning inte gillar titan och reagerar mot detta ämne.  Frågan är nu: Vilket material kan jag välja att töja med?? Stål går bort då ag är extremt känslig mo nickel. Plast, trä och horn skulle man ju inte använda. Och titan funkar ju helt enkelt inte trots vad alla andra säger. .. 😭 Har nästan gett upp hoppet om töjda öronsnibbar 😕 Glas nämnde någon, är detta bra att töja med? Har ni några tips?? Ledsen för ett långt inlägg igen, men känner att jag inte får vettiga svar då jag förklarar situationen för olika piercingstudios. Alla har bara sagt: Kör i titan, det reagerar ingen mot … Ha det gott allihop och hoppas någon har ett bra tips //

Annons:
Zadeira
2/25/16, 3:56 PM
#1

Jag töjde med akryl. Det är så många "om och men" och en säger en sak, en annan säger en annan sak. Man "ska" inte töja med spiraler heller, men det gjorde jag,  Mina är nu 10 mm och jättefina, har inte haft minsta problem sen jag började töja.

[Udoon]
2/26/16, 6:18 PM
#2

Glas är bra annars, brukar finnas hyffsat billigt, jag gillar Gorilla Glass grejer, Mycket snyggt men även lite enklare grejer om man gillar det.

jp_l_k@hotmail.com
2/27/16, 8:44 AM
#3

Har testat att töja med akryl också, men det funkade tyvärr inte för mig 😕okej, tack! Skall kika på glas då 🙂finns Gorilla Glas smycken att köpa på någon svensk hemsida? Hittar bara amerikanska sidor 😉

[AnimeV4]
2/27/16, 2:55 PM
#4

Nu kanske du redan uteslutit detta, men det kan inte vara så att du töjer fel och att det är det som ställer till det för dig? Har du testat ett titansmycke i nuvarande storlek?

Ta en titt på crazy-factory.com vettja! Inte säker på utbudet då jag inte kikat på länge, men det är nog värt ett försök :)

Honestyisdead
2/28/16, 4:08 PM
#5

Jag undrar om du töjer rätt eftersom inget av de materialen fungerar. Hur gör du?

jp_l_k@hotmail.com
2/29/16, 9:10 AM
#6

Titanörhänget var 1,2 mm vilket ca vad mitt läkta hål har, så det var ingen "töjning" utan bara att jag satte in titanet liksom … Köpte buffelhorn spiraler från barbarella, sådana som funkar för vanliga hål då man skall börja töja. Mjukade upp örat efter duschen, hade vaselin på örhänget och satte försiktigt dit det … Alltså, inte tryckte utan den tunnaste delen var i örat, fick då problem efter ca 1 dag. Hade tidigare ett töjt hål (visserligen töjt med buffelhorn) vilket är lite konstigt att det hålet funkade 🤔 hade då 4 mm läkt töjning och gick till Tribe för att köpa 5 mm å 6 mm. Hon sa att akryl var bra (själv visste jag inte) och när jag kom hem så körde jag i 5 mm på det tunnaste delen som är ca 4 mm vilket mitt läkta hål har … Efter ca 1 dag fick jag världens inflammation och fick ont i käken, tänder mm å det bara rann var ur det svullna örat. Då tog jag ut den och satte i buffelhorn igen, 2 mm tror jag, men det ville inte läka så tillslut gav jag upp 😭 Funderar på om jag gör fel, vad tror ni?? Brukar det vara mycket å bli inflammerat i början?? Titan vågar jag som sagt inte eftersom jag reagerade så mycket då jag hade rätt storlek på smycke till mitt hål som jag haft sedan 15 år 😕 men som sagt!! Gör jag rätt? Hålet jag hade innan töjde jag upp till 4 mm på ca 6 veckor, kanske är för snabbt?? Jag skall kika på Crazyfactory 🙂tack

Annons:
Honestyisdead
2/29/16, 1:26 PM
#7

Jag var uppe i 10mm utan att det varade en enda gång eller ens blev irriterat. Tände med akrylspiraler.

En del har känsliga hål och lyckas aldrig töja.

Och ja! 4mm på 6 veckor är alldeles för snabbt. 1 mm per månad rekommmenderas

Upp till toppen
Annons: