Annons:
Etiketttöjning
Läst 1931 ggr
hampusrylander
2016-03-02 21:38

Töjning och sår

För lite mer än en månad sen så töjde jag från 10mm till 12mm efter att ha haft 10mm i ca 4 år. Fick i veckan hem nya pluggar i sten. Direkt kändes det som att pluggarna var knepiga att få i, men tillslut gick det. Inget gjorde ont eller någonting. 

Idag tog jag dock ur den ena, det hål som alltid varit det enklaste att töja, för att tvätta och smörja hålet och på något sätt river jag till så själva hålet börjar blöda. Sätter tillbaka pluggen ändå utan problem. 

Vad bör jag göra åt det nu? Hur länge bör jag låta hålet vila och hur långt tid tar det ungefär innan det läkt så att jag töja igen? Eftersom att det började blöda av en helt annan orsak och inte medans jag töjde? 

Målet är nämligen att jag ska upp till 20mm och jag hade tänkt att jag skulle börja tejpa dessa pluggar nu. Men istället händer detta..

Sham's Rats

Annons:
[Udoon]
2016-03-02 21:45
#1

Låter som att du töjde för fort, i så pass liten storlek så är 2mm mycket att gå upp på en gång, bättre att ta 1mm i taget. Sen är sten inte så bra att ha i nytöjda hål heller. Även fast du rev sönder örat och inte töjde sönder det så är det ju samma som gäller för att det ska läka, gå tillbaka ner i storlek, kanske skölja med saltlösning emellanåt. Skulle vänta minst en månad att försöka töja, gärna lite längre ändå, och då bara 1mm i taget.

Att komma upp i 20mm tar tid, och stressar man så blir det inte bra.

hampusrylander
2016-03-02 21:56
#2

Att tillägga var att det var inga som helst problem för mig att få i 12mm. Hålen var förmodligen egentligen 11mm för att dom själva hade töjt ut sig efter all tid med lite tyngre smycken. 

Men som sagt, nu från 12 och uppåt kommer jag att börja tejpa istället. Så då kommer det gå i små steg och lugn fart :)

Sham's Rats

Upp till toppen
Annons: