Annons:
Etikettfrågor-och-svar
Läst 930 ggr
Gronstedt
3/3/16, 6:04 PM

Tatuering och skav?

Jag vill ha tatueringar på sidan av halsen, vid skallbasen nedanför och bakom örat. Dock är det så att ridhjälmens remmar alltid ligger an lite där och jag har hjälmen på mig ganska många timmar på en vecka. Även motorcykelhjälmen ligger an mot samma punkter. Kommer det att påverka tatueringarna efter att de är ordentligt läkta? Det ska vara ganska små bilder, så det skulle synas tydligt om de skulle bli "suddiga".

Annons:
Calcifer
3/3/16, 6:08 PM
#1

Just under läktiden brukar det inte vara rekommenderat att låta något skava mot tatueringen - det går inte att ta ett kortare uppehåll just under åtminstone första veckorna?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Zadeira
3/3/16, 6:12 PM
#2

Det är inget jag rekommenderar att tatuera sig på ställen manär medveten om kommer skava emot. När tatueringen är nygjord ska man undvika allt skav och saker som ligger emot och gnider. Sen kan det absolut påverkas och slita även med läkt tatuering. Jag har en på vaden som olyckligtvis mina stövlar låg emot, och det tog ett tag innan jag märkte det men just där kanten legat emot är tatueringen mycket mer sliten.

Upp till toppen
Annons: