Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1672 ggr
Magrat
3/9/16, 7:27 PM

Tvätta händerna med nya gaddningar?

Jo, nu är det såhär att den 1/4 är det dags för lite nytt bläck på huden (närmare bestäm en katt på varje handlov). men jag vet inte hur jag ska göra med handtvätten. Självklart kommer jag fråga tatueraren om råd också, men tänkte att någon här hade erfarenhet av handgaddningar.

Så hur gjorde ni, man ska ju helst inte tvätta tatueringen mer än morgon och kväll med parfymfri tvål, men hur gör man när man går på toa, lagar mat eller bara behöver tvätta händerna?
Kan tatueringen ta skada av för mycket tvätt, även om man smörjer in den igen efteråt?

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Annons:
taylor__lambert
3/9/16, 7:41 PM
#1

Har ingen egen erfarenhet, men våtserveter kanske kan vara nått?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Magrat
3/9/16, 9:17 PM
#2

Det är ju rätt genialt, och de finns ju oftast oparfymerade varianter av det också.

Fler förslag mottages tacksamt.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Trollmor81
3/9/16, 10:11 PM
#3

Hej! Smörj och använd plasthandskar! Utan sånt vitt talk i!! Det tipset fick jag!

Magrat
3/10/16, 12:16 AM
#4

Tack så mycket =D

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

JossanH
3/12/16, 10:30 PM
#5

Absolut INTE våtservetter! De innehåller mängder med kemikalier och att ta en sådan på en ny tatuering kan i vörsta fall skapa en allergisk reaktion. Tatuerade handen i januari. Ond och svårläkt då det är ett utsatt ställe. Använde inte handen speciellt mycket i början då den var väldigt svullen. Tvättade av den ett par ggr per dag. Efter toabesök tex så tvättade jag bara undersidan/fingrarna då jag som sagt ändå använde handen väldigt sparsamt. Man kan förstås använda handske men inte för mycket då det är bra att lufta.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Magrat
3/13/16, 6:46 AM
#6

#5 Jag har ju problemet att jag kör på båda händerna samtidigt, men då vet jag att våtservetter går bort. Plasthandskar tänkte jag mest att man kunde kanske använda vid just toabesök och matlagning. Känns mer logiskt att lufta och smörja så mycket som möjligt annars.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Annons:
Upp till toppen
Annons: