Annons:
Etikettproblem
Läst 1065 ggr
Rumblebee
2016-03-15 17:00

Är det allergi?

Har en tatuering som är två år gammal, är i färg, brun,svart, rosa och grönt, och sitter på armen. Saken är den att den har börjat klia, samma slags jobbiga klåda som som får av en tatuering som läker. Visst läkte den bra i början men tror att jag hade en liten allergisk reaktion då den kliade i en månad efter att den var gjord… Klådan försvann och nu har den kommit tillbaka. Begriper inte varför, känns konstigt om det är en allergisk reaktion som plötsligt kommit fram. Tatueringen är inte röd eller svullen, däremot verkar det som om det sitter små , små knottror på den.

Annons:
Hoseok
2016-03-15 17:03
#1

Tycker du ska gå tillbaka till den som tatuerade dig och fråga.

Zadeira
2016-03-15 21:06
#2

Det låter konstigt att det är en allergisk reaktion som kommer två år senare. Men min tanke är hur du mår i allmänhet? Förkyld, sjuk, stressad? När jag är förkyld och mitt immunförsvar är i botten kan jag ibland uppleva att både tatuering och piercingar är lite känsligare, kan klia lite och liksom "kännas".  Lite som att kroppen märker av att man gjort ett ingrepp som även om det är läkt sedan länge blir lite känsligare.

Upp till toppen
Annons: