Annons:
Etiketttatueringar
Läst 2784 ggr
NellieJonsson
3/15/16, 5:22 PM

Gå på spa med tatuering?

Hej och hå! Jag ska skaffa min andra tatuering - tre år efter jag skaffade min första - den 5 april och är super exalterad över detta! Dock så kom jag idag att tänka på att jag ska på spa den 26 april, alltså 21 dagar senare. Kommer tatueringen vara tillräckligt läkt tills dess? Jag förstår självklart att det är lite från person till person hur snabbt en tatuering läker och sådär, men vad tror ni? Jag kommer även prata med tatueraren om detta. Är orolig eftersom spa innebär allmäna pooler och sådär… Tatueringen i fråga är medelstor och ska sitta på framsidan av låret. I värsta fall så får jag väl bara doppa fötterna i poolen eller något xD

Annons:
Honestyisdead
3/15/16, 6:28 PM
#1

Efter så lång tid har alla mina varit läkta.

Zadeira
3/15/16, 9:09 PM
#2

Alla mina tatuerare har sagt att man bör vänta i två veckor innan man börjar bada, och att när man gör det ska man inte ligga i blöt i nån timmar utan kanske ta ett kortare dopp.

NellieJonsson
3/15/16, 9:16 PM
#3

#1 jag vill minnas att min första läkte otroligt fort utan några komplikationer, men det är bara en liten tatuering på ett helt annat ställe så man vet ju aldrig hur det är med denna. #2 okej, då är det ju en vecka till godo! Men sen är jag orolig för det där med klor i vattnet och sådär - det är ju antagligen inte vanligt badvatten i poolen. Om det varit upp till mig hade jag antagligen bokat om spaet för säkerhets skull, men vi ska dit med min käre mor som fyller år så det går ju inte riktigt. Ska definitivt dra mig från att vara i vattnet för länge i alla fall!

Upp till toppen
Annons: