Annons:
Etikettpiercingar
Läst 750 ggr
punkmusic
2016-03-17 16:11

Kraftig nickelallergi, vad att göra?

Har fått kraftiga reaktioner av mitt navelsmycke upprepade tillfällen vid försök av olika smycken i kirurgiskt stål, som jag vet innehåller nickel. 

Symptom som kraftig(!) rodnad, blåsor, brännande hud etc. etc. som bryter ut endast några minuter efter isättning av smycke och blir outhärdligt att ha i tillslut. Testade senast igår kväll och jag har fortfarande kvar ett brännmärke där underkulan har legat mot naveln/magen.

 Har även milda problem med hålen i öronen, men det är inget nytt.
Har smycken på fler ställen som jag gärna byter ut innan det är försent om möjlighet finns. Jag har dock ingen lust att få en bredare kontaktallergi som mot dörrhandtag, mynt, bestick osv…

Fungerar titan? Bioflex? Vad att göra?!

Annons:
Aldarien
2016-03-17 18:17
#1

Jag har kraftig allergi och kör bara på titan på både piercingsmycken och vanliga smycken. Funkar prima för mig så om jag vore i din sits skulle jag byta direkt till det ist för kirurgiskt stål!

punkmusic
2016-03-17 20:27
#2

#1 Tack så jätte mycket för snabbt svar! Var idag och köpte titan till vch:n och tungan, navlen är "dödsdömd" för tillfället. Den får läka och sen får jag ta om den. Den var så pass utstött också. 

Men du kan tatuera dig utan problem trots nickeln?

Aldarien
2016-03-17 22:21
#3

#2 Tur att det går att ta om dem vid behov och hoppas det läker fint! Jag har imga problem alls med tatueringarna och de är ändå stora och många…men jag har bara vlack & grey och inga färger. Piercingarna hade jag problem med för ca 15 år sedan få det inte fanns lika mycket titan och min i naveln gick i graven innan jag hittade rätt material. Lycka till med de som du har kvar!

punkmusic
2016-03-18 07:39
#4

#3 Ja väldigt lugnande att veta.  Tack tack. Okej roligt att höra, har en i färg och två i black&grey än så länge och tänkt fortsätta på black & grey.

Upp till toppen
Annons: