Annons:
Etikettbilder
Läst 2942 ggr
Lia
3/19/16, 7:30 PM

Conch

Någon här med conch som vill dela med sig av bilder? :-)

Annons:
[rumelle]
3/19/16, 7:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det var ju skitsvårt att ta bilder på sitt eget öra! 😂

(Kan tillägga att den är gjord av Anders Pihl på G-Punkten i Varberg)

Lia
3/19/16, 7:50 PM
#2

#1 Nej det är inte lätt! Snyggt! Hade du lätt läkning? :-)

[rumelle]
3/19/16, 7:51 PM
#3

#2 Gjorde den i somras och den är inte läkt ännu.

JossanH
3/22/16, 9:32 PM
#4

Har ingen bild men gjorde en 4 mm conch för ett antal år sedan. Stod ut i 8 månader men där fick det vara nog och jag tog ut den. Den absolut mest svårläkta piercing jag haft.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[lillelull]
3/23/16, 1:20 AM
#5

Tycker de är jättefina piercingar men skyr mig ändå från att göra den för varenda person jag pratat med har haft jätteont i örat länge efter om de sovit på den(såklart har man alltid ont om de är en ny piercing i örat och man sover på den) men detta har varit liksom månader efter.

 Och har bara fått höra att den tar väldigt lång tid att läka allmänt. 
Jag frågade på en piercingstudio när jag var väldigt sugen på att göra den och hade bokat en tid längre fram för att pierca mig då jag skulle göra en septum också och han var väldigt ärlig och sa att broskpiercingar kan ta lång tid att läka och kan ta upp mot 1 år och att man får vara beredd på det även om det såklart kan läka tidigare men det var ändå skönt att han sa de, för jag kände direkt då att jag inte ville göra den för jag vet med mig själv att jag inte kommer orka ha en sån svårläkt piercing just nu.  😕 
Sen tycker jag inte att ni som läser detta ska bli avskräckta eller så men det kan vara bra att veta worst case scenario.
Dock älskar jag fortfarande piercingen och kanske när jag inte är så sjuk och har så ont i min kropp som jag har nu så kanske jag kan tänka mig att göra den, men men de blir långt in i framtiden såfall.

jollycox
3/23/16, 7:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Min conch läkte utan problem. Tog väl typ 6 månader.
Har en tragus också och även den läkte utan problem. Så kanske är det individuellt hur svårt ens kropp har att läka broskpiercingar överlag. Jag menar har man svårt att läka tex en conch kanske man har svårt att läka alla broskpiercingar.. bara en tanke.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Lia
3/23/16, 7:58 PM
#7

#1 och #6 Era piercingar sitter ganska olika. Hur tänkte ni när ni valde placering? :-)

[rumelle]
3/23/16, 8:05 PM
#8

#6 Kan nog stämma. Alla mina broskpiercingar har tagit över ett år att läka.

#7 Jag ville ha min tillräckligt långt ut för att kunna sätta i en ring om jag känner för det.

Lia
3/23/16, 8:41 PM
#9

#8 Jag har också tänkt på det. Men jag har 4 lobe på rad, så det blir svårt att få plats. Hm, vet inte riktigt hur jag gör med placeringen.

jollycox
3/23/16, 9:21 PM
#10

#7 Piercaren frågade om jag ville ha ring i och det ville jag, så han placerade den lite högre upp. Nu har jag nästan aldrig ring för att det blir ömt när jag sover med ring.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

JossanH
3/23/16, 9:22 PM
#11

Har en broskpiercing (daith) som läkte extremt bra utan minsta komplikation. Min conch funkade inte alls.. Jag tror att det kan vara en kombination av läkkött och placering.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[lillelull]
3/23/16, 9:42 PM
#12

Absolut de tror jag också #11 
Och man ska alltid vända sig till en bra studio som sätter den på en bra plats och så man får de bästa förutsättningarna från början 🙂 
Fina bilder allihopa! 😊 Så snyggt med alla sorters öronpiercingar!

MelleAndersson
3/28/16, 10:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#13

En i varje öra :). I det örat där jag bara har en enkel sten ska jag byta smycke + göra 2 till sen.

Annons:
[lillelull]
3/28/16, 10:50 PM
#14

Snyggt med alla ringarna! #13 😍

Upp till toppen
Annons: