Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1729 ggr
Lia
3/29/16, 10:48 PM

Simma

Jag simmar 4 dagar i veckan. Och nu vill jag pierca mig. Men enligt studion ska jag inte simma 3 veckor efter nygjord piercing, vilket jag förstår. Men jag kan inte gå 3 veckor utan att simma. Så, finns det något sätt att ändå kunna fortsätta simma utan att riskera infektion pga det?

Annons:
Honestyisdead
3/30/16, 1:11 AM
#1

Att simma med oläkt piercing innebär alltid risk för infektion. Det enda man kan göra är att tvätta direkt efter.

Men klor är verkligen inte bra.

[malda]
3/30/16, 4:01 PM
#2

Jag tänker att ett vattentåligt, badtåligt, förband, typ http://www.apotea.se/sorbact-bakteriebindande-pl%C3%A5ster-8-x-10-cm-5-st kan funka, att ha på bara under simningen. Men det beror ju helt på vad du tänkt pierca. Tex bröstvårta, navel eller diverse dermal-varianter borde fungera.

Honestyisdead
3/30/16, 4:06 PM
#3

#2 Vet att någon medlem hade använt något liknande för naveln men det hade släppt lite.

[malda]
3/30/16, 4:13 PM
#4

#3 De är rätt känsliga, har jag för mig. Man får inte hålla på och ta på limmet, och vara väldigt noga när man sätter dit dem, att få det på rätt plats på en gång. Då ska de hålla tätt. Men visst, det finns alltid en risk att de läcker, såklart.

Carrosh
3/31/16, 8:47 PM
#5

Jag tror du får ställa dig frågan; vad vill du helst ha: ett par veckor simning eller piercing? Vill du ha piercingen så mycket att du kan vänta tre veckor med simningen? Kan du tänka dig att träna något annat under läkningstiden?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Lia
3/31/16, 9:32 PM
#6

#5 Bra fråga. Jag kan absolut inte träna något annat, delvis för att motivationen tryter och delvis för att tex styrka och jogging är alldeles för tungt för min kropp (reumatiker). Också med tanke på det behöver jag ju träningen. Men å andra sidan vill jag verkligen pierca mig! Det tåls att tänkas på…

Annons:
Carrosh
3/31/16, 11:23 PM
#7

#6 Du kanske kan vänta lite tills din motivation är lite mer stabil? Har du precis börjat simma?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Lia
3/31/16, 11:48 PM
#8

#7 Ja, jag har haft ett långt uppehåll pga olika anledningar, men jag simmade alltid mycket innan. Så nu har jag äntligen kommit igång. Så bäst är nog att vänta tills hösten i alla fall - på sommaren vill man ju bada. Men lite drygt är det…

Carrosh
4/1/16, 10:21 AM
#9

#8 Jo, det förstår jag. Simmar själv och jag blir istället galen när jag inte kan simma. Går i samma funderingar som dig, fast med tatuering istället.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Honestyisdead
4/1/16, 1:12 PM
#10

Tatuering är ju mycket lättare. 2v jämfört med flera månader :)

Upp till toppen
Annons: