Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1311 ggr
[H1Z1]
3/31/16, 9:29 PM

Industrial piercing

Hej på er!
Jag är på senaste sugen på en industrial piercing  :O vilket är wierd då jag bokstavligen lagt piercingar på hyllan, haft 5 piercingar sammanlagt i ansiktet men då jag blev soldat och säkerhetsrisk och att man ej får ha det där så stoppade jag inte i dem igen men så poff vill jag ha en industrial piercing i ena örat.

*Varför jag vill ha det - tycker det ser jätte ballt ut x) jag gillar krims krams på öronen

*Jag vet att jag får ta ut den när jag jobbar, fortsätter de millitära igen i slutet på maj så kanske för tidigt och ta nu?  Hålen kanske växer igen? Borta i en månad så låter rimligt

*Rolig fråga, man betalar väl som för två hål då? x)

*För och nackdelar med sådan piercing? (förutom att det är gulligt ;)

Annons:
Lia
3/31/16, 9:37 PM
#1

Det hinner definitivt inte läka tillräckligt tills dess för att du ska kunna ta ut det och lyckas få in den igen, så jag skulle vänta tills du kan låta den sitta i. I min studio kostar broskpiercing 350:-/st, och industrial 600:-, så lite rabatt alltså. Men det är individuellt per studio. Fördelar finns nog inga fler än det estetiska. Nackdelarna är många om man inte är noggrann med hygien, men man kan också bara ha otur. Det är svårläkt och risken för infektion är större än örsnibben tex. Den kan ju migrera också.

Honestyisdead
4/1/16, 12:33 AM
#2

Det är en vältigt svårläkta piercing så gör den inte innan.  Den hinner inte läka.

Nackdelen är att det är broskpiercing och de är ofta svårläkta,  får återkommande infektioner och kan få "uutväxter" 

Fördelar finns det väl inte med någon piercing egentligen.  Det är snyggt helt enkelt. 

Det är ju en piercing man betalar för. Men självklart är priset högre än en vanlig helix.

Upp till toppen
Annons: