Annons:
Etikettideer-och-tips
Läst 1464 ggr
julia96girl
2016-04-18 15:53

Symbol för overcome

Jag har äntligen blivit av med en 10-årig depression så jag vill ha en tatuering som visar att jag har kämpat och äntligen vunnit. 

Vet inte riktigt vad jag ska ha för symbol bara. Är det någon här som kan komma på något meningsfullt och snyggt? 

Jag tycker verkligen om tatueringar och färg så jag vill gärna ha något som syns och inte är jättelitet. Det enda jag har kommit på än sålänge är en blå och svart koifisk men älskar inte den ideen så vill se ifall jag kan komma på något annat först. 

Tack i förhand =)

Annons:
Lia
2016-04-18 15:57
#1

Solrosor är en symbol för depression, att resa sig ur mörkret. De står med ansiktet mot ljuset och växer uppåt. :-)

Zadeira
2016-04-18 16:21
#2

För mig känns flygande fåglar som ett tecken på frihet och att man överkommit svårigheter. Tror jag associerar flygande djur i allmänhet med frihet från sitt tidigare liv med svårigheter, just för att man behöver släppa taget och låta sig själv sväva utan att vara fast vid det som tynger en.

julia96girl
2016-04-19 09:12
#3

Idéen om flygande fåglar gillar jag. Funderar på att kanske göra en liten svart fågel för varje år, så 10 fåglar, och en lite större och färggladare fågel efteråt, kanske en phoenix fågel. Ska tänka lite på det. Tack för idéerna =)

tlover
2016-04-21 21:27
#4

Borde inte en drake passa? Den kinesiska myten om drakens uppkomst är (om jag minns rätt) en fisk som försökte hoppa över en damm men hamnade på marken, men den fortsatte att kämpa och tillslut så hade den kämpat så mycket att den tappat alla fjäll. Någon slags gud såg ner på detta och tyckte synd om fisken och som belöning för dess hårda arbete förvandlade den den till en drake.

Det var däremot länge sen jag hörde den historien så du får gärna dubbelkolla.

l'm back

Zadeira
2016-04-21 21:31
#5

#4 Det fick mig att tänka på Fågel Fenix! Lite samma stuk med att återfödas.

julia96girl
2016-04-23 19:47
#6

Ja det med draken lät ju riktigt coolt. får kolla upp det

Annons:
Upp till toppen
Annons: