Annons:
Etiketttatueringar
Läst 2427 ggr
MoaL
2016-06-05 03:38

Handledstatuering

Jag har tänkt göra en minnestatuering på insidan av handleden på onsdag, men såg nu någon som skrev att de lätt blir förstörda för att det är ett område man böjer mycket (såklart). Stämmer det? Jag har sett många bilder på handledstatueringar och alla har sett ut att vara i fint skick, men då vet man ju också att de flesta bilderna är tagna på dem när de är nygjorda. 

Mitt tänkta motiv är skrift i tre rader; text i första raden närmast handen och siffror i de två nedre.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
MoaL
2016-06-05 03:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bifogar bild på där jag vill ha den.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

komigentam
2016-06-05 10:36
#2

Enklast är att fråga din tatuerare som säkerligen har år av erfarenhet.

Kärlek, ärlighet & respekt. 

Honestyisdead
2016-06-05 10:45
#3

Det är olika från person till person hur mycket det slits. Men det är ju ett utsatt område så det slits säkert mer än en på tex skuldran.

AmaliaWahl
2016-06-05 23:39
#4

Det område du markerat är ju inte precis där det böjs så det är ingen fara. Båda mina tatueringar går ner på handlederna och min tatuerare placerade dem precis ovanför där handleden böjs just för att de inte skulle slitas ;)

Zadeira
2016-06-06 16:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Min ser efter 4 år ut såhär.  Den sitter väldigt långt ut mot handen och böjs/rätas hela tiden när jag rör handen. Den har flutit ut en del och är inte alls lika fin som nygjord. På andra armen är den tatueringen typ två-tre centimeter längre ner och alltså mer på underarmen än handleden. Den är mycket snyggare men dock bara 2 år.

Upp till toppen
Annons: