Annons:
Etikettfrågor-och-svar
Läst 969 ggr
Babydino
6/10/16, 4:59 PM

Näsvinge 1mm -> 1,2mm?

Har en nässkruv på 1mm och jag vill ha en ring. 
Sa detta till min piecare innan hon gjorde den, men hon sa att det är bäst att börja med en nässkruv pga bakterier etc.
Hon sa också att jag inte skulle sätta i en ring på 1mm då den kommer skära i huden, utan istället töja till 1,2mm när den är läkt.

Så min fråga är nu, hur ska jag få in en ring på 1,2mm i min näsa där det just nu sitter en 1mm nässkruv.?????

Annons:
Honestyisdead
6/10/16, 5:13 PM
#1

Frågade du inte piercaren?

[rumelle]
6/11/16, 10:00 AM
#2

Om du tar ur nässkruven så kan du nog få plats med ringen? 

Jag byter ständigt mellan 1mm och 1,2mm smycken i min näsa och det har aldrig varit några problem.

Babydino
6/15/16, 12:06 AM
#3

#1 nej jag frågade inte piercaren hur detta skulle gå till. Jag tänkte "det är bara att ta ut nässkruven och trycka i en 1,2mm ring."

… tills jag stod med ringen i handen och insåg att den var "väldigt" mycket tjockare än skruven och att jag typ inte vet hur jag får in skruven igenom om jag misslyckas med att trycka in ringen… 
Hur mycket tid har jag ens innan hålet är helt stängt????

Så många frågor.
Jag måste ha en plan innan jag genomför detta. Haha.

#2 Intressant. Jag är ny på detta. I'll have that in mind.

Anatomorph
6/17/16, 5:15 PM
#4

0,2mm borde inte vara några problem att trycka genom, men det kan vara knepigt om det är en liten ring. Alternativt har du råkat få fatt i en 1,6mm ring kanske?

Låter inte riktigt som en jätteseriös piercare du varit hos. Nässkruv tycker jag inte är ett direkt passande läksmycke..

Damien

Anatomorph Aesthetic Upgrades

Honestyisdead
6/17/16, 6:06 PM
#5

#3 Personligen hade jag gått till piercaren och bett denne hjälpa mig :)

Babydino
6/18/16, 2:02 AM
#6

#4 För det första är den 1,2mm. För det andra är ringen inte liten. Diametern är 10mm.  Den kommer alltså sticka ut från näsan en liten bit - notera att denna storleken är den storleken jag måste ha för att ringen ska kunna gå runt min näsvinge och in i hålet utan att tryckas in i den och få min näsa att se ihopknycklad ut.

Det som jag förstått om passade läksmycken är att ring absolut är nono. En ring på 1mm skär i näsan och skapar ful ärrvävnad. Bakterier har lättare att ta sig in i hålet och man har lättare att fastna i saker. På det stället jag piercade mig så sades exakt samma sak.

Jag älskar stället. Inte oseriöst alls i min uppfattning. Själv skulle jag nog säga att det är mitt egna fel att jag inte tog tillfället i akt och faktiskt frågade det jag skulle frågat när jag väl var där. Haha.

Jag har också tänkt att jag råkat få en 1.6mm ring, men jämförde med de jag har i läppen som är 1,2 och de ser ut att vara lika tjocka. De stavarna jag haft till en annan piercing som faktiskt varit 1,6 är rätt mycket tjockare, så är rätt säker på att det är en ring på 1,2.

#5 Ja, jag tänker att det egentligen är det bästa. Men vill göra det Nu Nu. Ivrig. Hehe. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: