Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1117 ggr
Kaninlover4life
2016-06-12 10:46

Navelpiercing?

Hej! Är 14 år och vill supergärna ha navelpiercing! Det är ju snart sommar, men är inte så förtjust att bada i sjö o.s.v. Om jag badar är det i pool! När kan man bada? Men undrar om era åsikter? Ska jag ta nu eller vänta lite till? Och hur ont gjorde det? Vet att det är olika från person till person…. Har 3 hål i öronen som kändes iaf att ta, och en helixpiercing som inte gjorde ont alls. Är iaf supersugen på navelpiercing, tips inför när jag tar den och efter kanske?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Kaninlover4life
2016-06-12 11:13
#2

Ja jag har tre hål nere i öronsnibbarna, och en där högst upp i "kanten". Tyckte att det inte alls gjorde ont där uppe faktiskt, får väl hoppas att jag inte är så känslig vid naveln heller!

Denna kommentar har tagits bort.
Kaninlover4life
2016-06-12 11:26
#4

Vad är oftast åldersgränsen på att pierca sig? (Tillsammans med målsman)

jenmjao
2016-06-12 11:34
#5

15 har jag för mig. har iaf hört det förut, som yngre, kan ha ändrats.

[AnimeV4]
2016-06-12 11:42
#6

Seriösa piercare som piercar yngre än 16 med målsmans tillstånd en bristvara. Jag blir ganska tveksam när jag ser de som piercar yngre, för att vara ärlig. Iallafall: Det skiljer från studio till studio.

Den här sidan tycker jag är en bra riktlinje när man letar studio: http://s-r-t.se/

Sedan så finns det ju vettiga studior som inte är med också. Kolla recensioner!

Annons:
smellcaramell
2016-06-12 13:58
#7

jag skulle väntat m piercing till oktober kanske när man inte ska sola så aktivt längre, och man inte badar i så ofta. Det kan ju ta upp till ett år innan en piercing läker beroende på läkkött, om man ofta blir sjuk, hur man sköter piercingen, om man bär kläder som drar o trycker mot piercingen osv och jag skulle absolut inte bada i pool innan den läkt helt, hav är mer okej. Jag tyckte inte alls det jorde ont att pierca naveln men istället höll jag på att svimma efter(har lågt blodtryck ändå plus adrenalin som det kan va när man gör sin/sina första piercings). Tips: Undvik höga byxor när den läker undvik tajta tröjor pilla inte på den tvätta 2gånger om dagen med tvätten du får köpa hos piercaren/koksaltlösning(jag varierade) Byt inte ut den innan den läkt helt Andra saker man (helst) inte ska göra innan den läkt: Sola(speciellt inte solarium) Bada(speciellt inte pool o insjöar) Pilla på den i onödan Låta någon annan typ pussa på den(saliv är inte bra) Ha husdjur i sängen Låt inte någon kompis ta den, gå till seriös piercare(har 15/18års gräns om de är seriösa, vid 15 ska man ha med målsman vit piercingtillfället.)

[thildaaaa]
2016-06-22 15:15
#8

Jag tog i oktober, just för att det är bäst att ha värsta läkperioden under vintern för att man ej badar eller solar lika mkt ;) Jag tyckte inte de gjorde ont alls! Gå till ett bra ställe, mycket viktigt! Va beredd på en del jobb… Skippa att köpa nån tvätt, köp ett paket med jodfritt salt och blanda med vatten och koka. Finns anvisningar på google hur mycket salt och vatten för saltlösning :) jag gjorde 1liter i taget och hällde i en sprayflaska, då höll det väldigt länge. Vissa påstår att det max håller en vecka men min erfarenhet är att de håller längre om de hålls i en sprayflaska :) köp bomull på apoteket och ta små tussar och blöt upp det ordentligt! Min är fortfarande ej läkt och jag har haft min i typ 8månader… Men jag behöver ej tvätta varje dag nu utan jag tvättar när jag duschar med tvål :) Jag har ingen koll på åldersgränser, jag tog när jag var 18 :)

Upp till toppen
Annons: