Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1073 ggr
[LoveUnite]1
2016-06-18 00:52

Kli kli kli

Min tatuering på vaden är 22 dagar idag.

Sedan i förgår började det klia igen lite smått men inget farligt, idag däremot började det klia mkt, inte på hela tatueringen utan på ett specifikt ställe. Jag kliade mig lite… sedan lite senare igen… och lite senare igen…

Men jag smörjde snabbt in mig med salva ist och kliandet dämpade sig.

Den är hel och fin, len, mjuk, jämn.

Men ska eller kan det börja klia igen såhär??

Jag tänkte ifall det kan vara för salvan Bepanthen tog slut för ca 1 vecka sedan och jag började då använda vanlig lotion istället, det stod jag kunde göra det efter 2 veckor. Sedan de senaste 4 dgr har jag använt lite olika hudlotion, eftersom jag varit iväg…

Kan sådant påverka tatueringen?
Den kanske inte är helt läkt än?

Funderar på att köpa en till Bepanthen och använda för säkerhets skull.

Hur länge kan en tatuering klia?
När är det okej att börja klia på tatueringen? =)

Annons:
Bill&Bull
2016-06-18 00:58
#1

Att det kliar är för att det fortfarande läker. Har det blivit skorpor? Absolut inte klia på skorpor! Om det blir olidligt så kan du klappa på den istället. Angående olika salvor kan jag inte svara på men tänker att det är bäst att hålla sig till en läkande salva sålänge den läker.

||My Love For Animals Is Immortal||

[LoveUnite]1
2016-06-18 01:02
#2

Nej, jag har inga skorpor, den har fjällat klart också, så den är jämn len och fin =)

Men råkade som sagt klia idag vid tre tillfällen =(

Men har kollat den och den är fin!

Men så den håller fortfarande på att läka då kanske?

Får ta och köpa en till Bepanthen salva, den vet jag iaf fungerar för den använde jag dem första 2 veckorna!

Bill&Bull
2016-06-18 01:10
#3

Mina har bara kliat medans dom läker men din verkar ju vara läkt så vågar inte svara på det. Men jag tänker om den fjällat och inga skorpor är kvar så borde det inte vara problem att klia, men varför det kliar kan jag inte svara på då ;) Hoppas nån annan kanske vet istället :)

||My Love For Animals Is Immortal||

Zadeira
2016-06-18 16:18
#4

Så länge som 22 dagar efter har jag aldrig fått klåda pga läkning. Men det är ju olika.

Är lotionen du använt parfymerad? Innehåller det något annat som känslig hud kan reagera på?

[LoveUnite]1
2016-06-18 16:29
#5

Jupp parfymerad, idag är kliandet inte lika farligt, nästan ingenting, så jag misstänker det är någon av lotion som jag har använt, jag använde en alovera handlotion för några dagar sedan (kom på det idag) och kliandet blev jätte mkt så jag tvättade bort det, kanske det som retade upp allting.

Men är mkt bättre idag =) använder min dove hudlotion som jag har till resterande kropp också.

Förhoppningsvis är allt normalt imorgon igen.

Trodde inte det var så känsligt.

Zadeira
2016-06-18 16:33
#6

Jag är jättekänslig mot såna hudkrämer även utan tatuering så jag tänker ofta på just det där med att det ska vara oparfymerat eller anpassat för känslig hud. Även om den är läkt så är ju huden påverkad och kan vara känslig ett bra tag efteråt. Det har ju trots allt varit som ett stort skrapsår.

Annons:
Anatomorph
2016-06-25 21:50
#7

kolla fall det är ett myggbett.

Damien

Anatomorph Aesthetic Upgrades

[LoveUnite]1
2016-06-25 22:05
#8

Det är ingen fara nu, tror det berodde på alovera krämen jag tog på som gjorde att huden irriterades några dagar.

Var även tillbaka hos tatueraren för 4 veckors koll och han sa att det är normalt att det kan klia ibland med värmen osv och att det var helt okej att klia.

Men solkräm är viktigt =)

Allt såg jätte fint ut, tatueringen är jätte fin!

Upp till toppen
Annons: