Annons:
Etikettproblem
Läst 1516 ggr
Novelia
2016-07-05 21:54

Missnöjd med tatuering

Jag har en stor tatuering på armen som inte alls blev som jag ville. Killen som tatuerade skulle vara skitbra men bilden stämmer inte alls överens med den jag hade med mig och visade upp. Har sen dess, 10 år, försökt lära mig att acceptera den. en del dagar gillar jag den litegrann, men sen ser jag alla fel. Den är så så fel, både symmetriskt och alltihopa. Jag vände mig till en annan tatuerare för att tatuera över men denne rekommenderade att ändra lite på den istället, vilket jag gjorde för 6 år sedan. Men jag ÖNSKAR att jag kunde ta bort den. Vad ska jag göra? Jag har sett folk försöka ta bort tatueringar men då är det fortfarande skugga kvar, alternativt ser ut som ett blåmärke. Ska jag straffas för resten av mitt liv med denna.

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
[lillelull]
2016-07-06 01:34
#1

Det beror helt på färger, vissa färger är svårare att få bort än andra men jag har sett goda resultat på laserbehandlingar speciellt på svart. 

Jag har gjort laser en gång på svarta streck i en tatuering för att sen göra en cover upp och de svarta blektes väldigt mycket fast det bara var en gång jag gjorde laser. 
Vill du och kan du lägga upp en bild? 
Det kostar en del att göra laser på bra ställen men det är värt det om man är missnöjd. Det är dock en jobbig process då det tar både lång tid och man måste pausa mellan laser behandlingarna och sen gör det lite ondare än att tatuera sig så du är beredd på det också
Men om du verkligen vill göra det så hade jag  iaf gått på en konsultation och pratat om det med någon som verkligen kan detta.

Honestyisdead
2016-07-08 15:43
#2

Du kan ju gå och rådfråga på en klinik som tar bort tatueringar. Se om dom tror det kan gå.

Kadoor
2016-07-16 21:29
#3

Har ingen erfarenhet av detta alls, men du skulle inte kunna ta bort den med laser och om det fortfarande är lite skugga eller liknande kvar, så kanske du kan täcka över den med en tatuering du skulle tycka bättre om? Det blir kanske en del pengar dock.. :/
Men som #2 skrev så är det en bra idé att rådfråga där de tar bort tatueringar!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Herveaux
2016-07-27 12:53
#4

Jag jobbar med att bleka tatueringar. 
Har du lust att lägga upp en bild?

Dom flesta som tar sig an laser är just för att göra en cover-up, så det kan absolut vara värt att prata med en laserklinik.

Det kommer ju också nya metoder för att ta bort tatueringar,
tex att injicera mjölksyrebakterier. Ganska så dyrt, lång läketid, men jag har sett riktigt fina resultat.
Rätt så nytt i Sverige så beroende på vart du bor så kanske det blir en del resande.

Du ska inte behöva gå och vara missnöjd för resten av livet!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: