Annons:
Etiketttatueringar
Läst 766 ggr
ennycc
7/10/16, 10:33 PM

Hjälp inför min andra tatuering!

Hej allihopa!

Nu har jag blivit sugen på en till tatuering, det kommer bli min andra. Min första är några meningar på höger underarm. 

Det jag skulle vilja skaffa är ett ord som betyder mycket för mig. Jag vill att jag ska kunna se den, för att bli påmind. 

1. Har ni några tips på placering? Eftersom jag vill kunna se den tänker jag handen? Fingret? 

2. Visst är det bättre att ha den på vänster sida eftersom min nuvarande tatuering är på höger?

3. Typsnitt? Ska man ha samma typsnitt som jag har på min nu eller inte? Den är i skrivstil. Borde man ha raka motsatsen, mer "raka" bokstäver, om ni förstår vad jag menar?

4. Är det möjligt att en person som står mig nära skriver ordet på ett papper, och jag får tatueringen i dennes handstil?

Självklart är det mina val och det finns inget rätt eller fel, men vill bara höra vad ni tycker :)

Annons:
Honestyisdead
7/11/16, 1:02 AM
#1

Jag tror det hade blivit snyggt i stor text på smalbenet.  Så ordet börjar uppifrån. Då kan du välja en annan stil om du hittar en du gillar eftersom texterna är långt ifrån varandra. Inte en av dom vanligaste placeringarna av texter och jag gillar när folk gör något eget :) Har du kjol eller skjorts ser du den. Har du långa byxor kan du dra upp dom så ser du den. Samtidigt är den lätt att dölja om man vill.

Tror det skulle se väldigt "fjuttit" ut med en till text som bara är ett ord om du sätter det på armarna. Om du inte kan sätta ihop texten du redan har med ordet så dom blir ett?

Vilket ord är det? :)

Zadeira
7/11/16, 4:44 PM
#2

Jag tänker typ handleden? Då kan du både dölja den enkelt med ett armband men ha den synlig när du vill. 

Oftast kan du få den skriven av en kompis på papper och sen överförd av tatueraren precis som den är skriven, vet många som gör så med tex autografer. Men många tatuerare är dock noga med att det ska bli snyggt när den åldras också och inte bara en kladdig grej, så kolla noga med tatueraren att det går att göra med just din text.

Jag tycker du ska välja typsnitt efter vad du tycker är snyggt. Sätter du inte tatueringen bredvid din redan befintliga så att de ser ut att höra ihop spelar det ingen roll alls tycker jag om det är samma eller hel olikt typsnitt.

Upp till toppen
Annons: