Annons:
Etikettideer-och-tips
Läst 1168 ggr
Teddymarsvinet
2016-07-27 12:42

Svårtöjt

Hej! Har försökt töja mitt ena öra till 4mm jätte länge men det går inte. Hålet är fint och inte irriterat, ömmar inte vid 3mm osv. Men det g.å.r inte att få det större än så! Mitt andra hål kunde jag få igenom 4mm på ett 3mm hål utan nån smärta alls på en dag. Nu har jag försökt i fleeera veckor utan resultat det är samma visa varje gång jag försöker trycka. Det känns som att hela örat ska spricka! Vad ska jag göra? Det ska ju inte göra ont att töja säger man ju. Har ni några tips för att det ska gå att töja detta svårtöjda lilla hål?

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
Honestyisdead
2016-07-27 15:13
#1

Du måste nog töja med en halv mm istället.  Eller ge upp.

Teddymarsvinet
2016-07-28 00:01
#2

Well, jag ånga örat ordentligt och massera med kokosolja sen tryckte jag trots smärtan, de va värt det. Gör ont nu, men om jag tvättar med koksalt några gånger per dag lär det nog bli bra tillslut.

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Honestyisdead
2016-07-28 00:35
#3

Eller så får du infektion eftersom du antagligen spräckt örat. Just därför ska det inte göra ont när man töjer.

[Raubtier]
2016-07-29 15:34
#4

Jag hade likadant med mitt högra öra, kom upp till 6mm sen gick det inge mer medans det vänstra var uppe i 30mm. Fick helt enkelt ge upp det ville inte töja, men hoppas det är annorlunda för dig.

[lillelull]
2016-08-06 21:02
#5

Risken är att du får en infektion och får gå ner i storlek och börja om och de gör det ännu jobbigare. 
Har töjt i 10 år fram och tillbaka och när jag började så gjorde jag såna här grejer, tryckte in trots att det gjorde ont och allt möjligt och ja de gick väl bra ibland och sen några dagar efter så jädrar blöder de och geggar och de blir blowouts och man får gå ner i värsta fall 3-4 storlekar ibland och de är inget roligt. Ta de lugnt istället och ha tålamod! 🙂

Teddymarsvinet
2016-08-07 00:07
#6

Jag lyckades smita förbi infektion denna gången! Ömmade under dagen/natten jag tryckte i men nu känns det inte alls. Ska ta det riktigt lugnt nu iaf, för de va inte roligt när det väl gjorde ont alltså!

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
[lillelull]
2016-08-07 02:07
#7

Ja va skönt, men gör inte om det igen 🙂 Jag har också "lyckats" med sånhär stress töjning ett par ggr men det är inte värt det, det blir tillslut inte bra.
För min del så kom en fet blowout och då fick jag gå ner typ 5 storlekar och sitta och massera mitt öra flera ggr om dagen och tvätta och grejar för att få bort den. 
Och finner det svårare att töja detta örat nu även fast det var längesen de hände.

Upp till toppen
Annons: