Annons:
Etikettfrågor-och-svar
Läst 956 ggr
Victoriastel
8/17/16, 2:30 PM

En liten fråga

Jag ska göra en tatuering på handleden i september. Men jag ska även ut på APL och undrar om jag kan ha på mig ett svettband elr liknande som skydd?

Annons:
Honestyisdead
8/17/16, 2:55 PM
#1

Vad är APL? Hur långt efter tatueringstiden är det?

Victoriastel
8/17/16, 3:06 PM
#2

Prao på en vet klinik, jag ska vara där i 6 veckor och sak göra den efter ungefär halva tiden

Zadeira
8/18/16, 1:38 PM
#3

Man bör inte täcka en ny tatuering med något som sitter åt. När mina tatueringar på handlederna var nya hade jag plasten på enligt instruktion, sen "nakna" (ev långärmat som satt löst) och skötte efter råd från tatueraren.

Pepsie
8/19/16, 6:19 PM
#4

Jag tycker det är en dålig idé att tatuera dig precis innan. Bättre är om du väntar tills efter din praktik.

Djävlas

AmaliaWahl
8/21/16, 12:17 PM
#5

Jag jobbar i ett stall och kunde inte direkt ta ledigt två veckor för en tatuering så jag såg bara till att hålla efter skötseln ordentligt och så hade jag långärmade tröjor (inte särskilt tajta). Tatueringen läkte perfekt ändå ;)

Honestyisdead
8/21/16, 12:26 PM
#6

Använd inte svettband. Ha långärmat och sköt om tatueringen.

Annons:
Sagolikt
8/28/16, 9:05 AM
#7

Den andra sidan av myntet är ju om du över huvud taget får lov att täcka handleden på praktiken. När jag jobbade i humanvården var man tvungen att ha bara underarmar, dvs inga långärmade tröjor, handledsstöd, armband, klockor eller liknande eftersom dessa inte kan spritas mellan olika patienter. Det var av hygienskäl. Jag vet inte vad för hygienregler som finns inom djursjukvård men det kan du ju kolla upp om du inte redan vet med säkerhet.

Upp till toppen
Annons: