Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 4563 ggr
Daehyun_cheesecake
9/29/16, 7:49 PM

Piercing infektion, hjälp!

Jag tog för ett tag sen ett hål i brosk delen i örat som nu har svullnat upp helt i hela örat. Gick idag tillbaka dit jag tog hålet och fick det bekräftat att det skett en liten infektion men att jag bör fortsätta rengöra som vanligt.

Känner att jag ändå inte kan hålla mig helt lugn och oroar mig nästan över att tappa hela örat. Hört att det är illa att få infektion i brosket (?) Någon som kan relatera och lugna mina nerver?

Kände även nu vid min dusch att jag inte riktigt kunde böja huvudet helt bakåt för att det gjorde ont på sidan av halsen.

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Annons:
[Toretto]
9/29/16, 8:07 PM
#1

Det slutade riktig illa för min syster när hon tog Hål i brosk delen av örat ta ut smycket på en gång och boka tid hos vårdcentralen imorgon det kan gå riktigt illa och det kan vara så att du behöver antibiotika. Försöka att göra rent så gått du kan och häll massa alsolsprit på en bomullstuss och lägg på örat ett tag.

Daehyun_cheesecake
9/29/16, 8:09 PM
#2

#1 vad hände med din syster då? :/

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

[Toretto]
9/29/16, 8:23 PM
#3

Hennes öra svällde upp väldigt mycket så hon gick det stället som tog hållet på henne dom sa att det hade blivit en infektion och att det bara var att göra rent och ha tålamod. två dagar efter det vaknade hon upp på morgonen och hennes öra såg inte ens ut som ett öra längre det droppade var ur örat på henne så hon Ringde för att boka en akut tid till vårdcentralen dom sa att det inte finns någon tid så hon gick hon dit istället och visade lite av örat då sa dom att du får träffa en läkare om tio min. De var riktigt illa och läkaren blev väldigt arg över vad personen hade sagt som tog hållet och sa även att det var ett av dom värsta fallen läkaren hade sett och sa tydligt att om man får en infektion och kroppsdelen sväller upp onormalt mycket så måste man ta bort smycket, hon fick en stark kur av antibiotika och efter många år har hon fortfarande en förhårdnad där smycket satt.

[AnimeV4]
9/29/16, 8:23 PM
#4

Ta INTE ut smycket utan inrådan av vårdcentral eller piercare då det funkar som ett dränage för skit som ska ut. Det är inte bra att kapsla in det. Men har du ont på halsen kanske det är dags att kontakta vårdcentralen. Är lymfkörtlarna väldigt svullna?

[Toretto]
9/29/16, 8:31 PM
#5

Jag har själv piercat mig många gånger och har alltid blivit tillsagd att ta ut smycket om det sväller upp onormalt mycket men det är viktigt att man baddar och gör rent med alsolsprit eller lägga tryck beroende på vart man piercar sig så att var och annat ska komma ut.

Daehyun_cheesecake
9/29/16, 8:32 PM
#6

#3 oj det var inte kul att höra. Så farligt är det inte för mig (än), men får nog kolla upp vårdcentralen snart.

#4 Tack för din information! Nej det är dem inte som tur är. Den största smärtan sitter inte heller på halsen utan på och strax under örat.

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Annons:
[AnimeV4]
9/29/16, 8:41 PM
#7

#5 Beror säkert på hur infektionen ser ut och om läkning är möjlig. Man vill att infekterade sår ska läka inifrån och ut, nämligen.

#6 Ajdå. Ring vårdcentralen så snart du kan imorgon så att du får ordning på det hela! Hoppas att du slipper antibiotika.

[Toretto]
9/29/16, 8:52 PM
#8

#7 det är jag fullt medveten om.

horribleatnames
9/30/16, 9:17 AM
#9

Använd koksalt och inte alsolsprit. Alsolspriten torkar bara ut och gör det värre.

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

moagrahm
9/30/16, 9:28 AM
#10

Hej! Gå in på "silversmurfen.se" tror jag sidan heter och beställ koloidallt silver (jag köpte en halv liter för 139:-). Från lite varigt till jättefint och inget var alls. Koloidallt silver passar till allt, oavsett sår/förkylning/halsont. I detta fallet tar det ut infektionen. Ta bara och sprita på medlet och låt det vara, ge det några dagar. Lycka till. :)

moagrahm
9/30/16, 11:00 AM
#11

Och ta inte ut smycket. Tar du ut det finns det större chans att fler bakterier kommer in i hålet och kan förvärra det. Men beroende på hur illa det kan vara kanske man får ta ut smycket. I ditt fall hade jag rådfrågat läkaren (om inte mitt tidigare inlägg hjälpte).

Honestyisdead
9/30/16, 1:01 PM
#12

Du borde kontakta vårdcentralen idag. Vänta inte.

Att du redan har smärta på annat område är oroande och du lär behöva antibiotika. Vänta INTE med att söka hjälp.

[AnimeV4]
9/30/16, 11:59 PM
#13

Hur går det?

Annons:
Daehyun_cheesecake
10/2/16, 4:09 PM
#14

Uppdatering:

Samma kväll som jag skapade mitt inlägg här, några timmar senare kände jag plötsligt att jag även blivit svullen nerför halsen och över bröstkorgen. Blev riktigt rädd och jag och sambon åkte direkt in till akuten där läkaren med en gång slet av örhänget. Går nu med förband runt huvudet, äter tabletter och fuktar örat med asolsprit. I väntan på att få träffa läkaren kände jag hur huden blev tjock och nästan bortdomnad på flera ställen exempelvis ansiktet, bröstet, armen. Alla på samma sida som örat. Väldigt läskigt och att det bröt ut så snabbt! 

Har inte besökt iFokus sen i torsdags, men jag tackar för era kommentarer!

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Honestyisdead
10/2/16, 4:17 PM
#15

Bra att du fick hjälp. Infektioner ska man ta på allvar.

[Toretto]
10/2/16, 10:25 PM
#16

Vad bra att du åkte in till akuten och fick hjälp fort. Infektioner ska man inte leka med och det kan gå riktigt illa så det ska man ta på största allvar.

[AnimeV4]
10/3/16, 2:04 AM
#17

Oj! Krya på dig!🌺

Måste bara fråga om piercaren var noga med hygienen m.m?

Upp till toppen
Annons: