Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1477 ggr
Sashhi
2016-10-01 22:56

Byte av smycke, bröstvårta

Hej! Är en tjej med en del piercingar, men har aldrig riktigt brytt mig om att byta smycken på någon av dem då det inte behövs direkt. Nu är det dock så att jag verkligen behöver byta smycken på åtminstone en av bröstvårtorna, helst båda så man slipper ha olika. Min piercare sa att det inte är ovanligt att man eventuellt behöver byta ut läkningsstavarna om man gör piercingarna i ung ålder (jag var nitton, har nu haft dem i två år) för att bröstvårtan eventuellt fortfarande kan växa så att piercingen blir lite för tajt, vilket är precis det som hänt med mig på ena sidan. Det ömmar ibland och är lite obekvämt, så jag känner att det är dags att göra det nu och inte sen. Nu är då frågan, som okunning av byten - vad är det smartaste smycket att köpa? Hur vet man hur lång dem bör vara? Går det att ta av piercingen osv hemma själv och byta ut eller bör en piercare vara den som gör det? Tar tacksamt emot alla tips!

Not your mom, not your milk.

Annons:
Honestyisdead
2016-10-01 23:06
#1

Låter märkligt att läkstaven blivit för kort. Dom brukar ju vara långa så vårtan kan svullna.

Lättast är nog om du går till en piercare och frågar vilken längd denne rekommenderar.

Sashhi
2016-10-01 23:10
#2

Svullen + att den växt verkar ha gjort så att den är kort. Går inte liksom att flytta runt piercingen riktigt så att man ser nästan nåt av själva staven, utan bara kulorna. På andra bröstvårtan är detta inga problem. Får väl ta mig till en piercare då, tack!

Not your mom, not your milk.

Upp till toppen
Annons: