Annons:
Etiketttatueringar
Läst 580 ggr
Eioo
2016-10-14 18:05

Hur kunde ni bestämma?

Hur kunde ni bestämma vad ni skulle ha för tatuering? 

Funderar på att be tatueraren rita upp en baserat på mina förslag och bilder jag visar, men vad händer om jag absolut hatar vad hen ritat? Kan man be om att den blir omgjord hur många gånger som helst?

//otatuerad och perfektionist

Annons:
Honestyisdead
2016-10-14 19:07
#1

Ja man kan be om ändringar till man är nöjd. Så länge som du verkligen beskriver hur du vill ha den. Många tar 500kr för att rita upp en skiss och det dras sedan av i tatueringssumman.

Men jag tror att en tatuerare ber en gå till någon annan om man aldrig blir nöjd eftersom det visar att man inte förstår varandra.

CaptainBunchie
2016-10-15 12:39
#2

Jag hade haft en bild i huvudet hur jag ville ha min tatuering, skissade upp hur jag ville ha det ett tag innan jag hade bestämd tid och lämnade in bilder osv.

När jag kom dit på den bokade tiden satt tatueraren och fixade det sista på bilden/tatueringen i datorn, givetvis som perfektionisten jag är blev han tvungen att ändra halva bilden. Medans jag fick en panikattack och fick gå ut och sitta och lipa i en kvart utanför studion. Min mor var ju som tur var med mig och lugnade mig, och tatueraren satt och tålamodigt fixade allt utan minsta bekymmer.

Den blev inte kanske exakt-exakt som jag tänkt mig, men sitter och tittar på den varje dag och kan inte hitta något jag stör mig på eller mår dåligt över. Är så sjukt nöjd och stolt över att jag gjorde den trots allt. Och tack gode värd för den grymma tatueraren som satt och ändrade alla grejer i typ 2 timmar!

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Zadeira
2016-10-15 14:14
#3

Min senaste hade jag några bilder att utgå från men bad tatueraren att göra en helt egen tolkning av det jag ville ha baserat på de bilder jag visade. Jag var inte helt nöjd från början och frågade om det gick att ändra på det jag inte var nöjd med och det var inga problem. Behövde bara en omskissning, men han sa att han var villig att göra om den till jag blev nöjd. 

De upplevelser jag har är att de flesta tatuerare är villiga att göra förändringar ett par gånger utan problem, mindre förändringar fler gånger än större. De vill ju trots allt ha nöjda under som kommer tillbaka och rekommenderar vidare till andra. Kanske inte hur många gånger som helst, det kommer ju till en punkt då de förlorar för mycket tid till andra kunder. 

En del tatuerare tar en extra kostnad för skissen, andra tar depositionsavgift (som dras av på slutsumman), en del tar en viss procent av den beräknade slutsumman för att skissa osv. Det får man fråga sin egen tatuerare om när man går dit och diskuterar första gången.

Upp till toppen
Annons: