Annons:
Etikettleva-med-body-modification
Läst 2364 ggr
itdoesntmatter
2016-10-15 11:34

Pojkvän vill inte att jag tatuerar mig mer , hjälp

Hej! Mitt första inlägg här och vet inte om gruppen blev rätt..OBS VÄLDIGT LÅNGT :O Men nu till mitt problem. Jag är tillsammans med min pojkvän och har varit det i ca.6 år och då hade jag en liten tatuering på handleden och en text på revbenen . Sa då att jag inte skulle göra några fler. ( men som sagt man får ju mersmak)var runt 19-20 år då så tycker jag har hittat mig själv med åren  och älskar verkligen tatueringar. Har gjort 3 stora tatueringar när vi var tillsammans och fan så mycket skit jag fått. :( Jag vågar inte berätta för honom när jag kommer på en ny att göra o går o väntar på att få ett bra tillfälle men tillslut skaffar jag mig mod så berättar jag.. Och då blir han arg och sen tjatar och försöker övertala mig att inte göra en till. ( har varit så med alla dom jag gjort sen vi blev tillsammans.) Mycket bråk m.m . Sen sa han att anledningen varför han jobbar så mycket och varit så inne i sitt jobb var för att slippa tänka hela tiden på att jag kanske ska göra en till. Och han tänker på det varje dag säger  han.. Också hur fin jag är utan, det blir för mycket , men jag tycker inte det. Vad gör man? Senaste jag gjorde i nacken så kollade han snett första veckan på mig o min tatuering när vi satt i soffan t.ex. o han såg den synligt. Och blev arg för att den blev så stor. Men jag tyckte den blev perfekt för min nacke :( Sorry för långt inlägg …

Annons:
Fridaaaa
2016-10-15 11:36
#1

DIn kropp - du bestämmer.
Han har ingen talan. Han får acceptera dina val med tatueringar helt enkelt.
GÖr han inte det, är han inget att ha - enligt mig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

itdoesntmatter
2016-10-15 11:43
#2

Ja jag tycker ju de själv också , har sagt detta till honom men han säger att jag ska respektera honom , ( som att de är synd om ) Han spelar lite på att jag får lätt dåligt samvete känns de som :( Känns som att jag behöver lite pepp så tack för svar :)

Jaguar_
2016-10-15 11:44
#3

Han kanske bara inte tänder på tatueringar och har svårt att anpassa sig när de blir fler och fler men vågar kanske inte säga detta då han vet du gillar tatueringar? Vet killar som sagt detta att de inte tänder på för många tatueringar men inte riktigt vågar lägga fram detta då de vet vad det innebär om man säger något sådant.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Fridaaaa
2016-10-15 11:45
#4

#2 Han ska respektera ditt beslut! Nej dålig stil av honom.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

itdoesntmatter
2016-10-15 11:51
#5

Det är ju svårt då för när man är i den åldern som man kanske utvecklas mycket som person och hittar sig själv på ett sett så kan jag inte rå för att jag fick större intresse ( även fast jag ville ha tatueringar innan detta) under tiden vi blev tillsammans :) Så kan de ju vara men synd att man blir enligt mig rent dum o säger saker som sårar mig.. men tack för den synen också på de hela

-Cissi-
2016-10-15 12:15
#6

Du säger att han sagt att du ska respektera han. Min mot fråga är då respekterar han dej och hur du vill smycka din kropp? Har du frågat varför han är så emot dina tatueringar? Det kan ju vara som sagt att han inte tänder på dom. Eller att han tycker det är fult/man förstör sin kropp. Vet han om att han sårar dej när han är så fast i att du inte ska ha fler? Bryr han sej? Eller är det enbart vad han tycker som spelar roll? Låter isf mycket egoistiskt. Låter som ett problem ni behöver lösa, annars så kan det nog skada er relation ordentligt.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
itdoesntmatter
2016-10-15 12:25
#7

Han tycker att de ska inte bli för många eller för mycket , och sen att han tycker de är fult eller att jag förstör min kropp är inget man behöver säga tycker jag för de är inget som skadar någon när man tatuerar sig.. :( Jag har suttit o gråtit o bara kan du acceptera detta men de är skitjobbigt, De har skadat våran relation från min sida iallafall då man går runt o är bitter för att man inte känner frihet att får göra vad man vill .. så de har skadat relationen o de tycker väl han egentligen men han är ingen som pratar om förhållandet eller framtiden …de har jag försökt med också :S 

tack för svar :)

Zadeira
2016-10-15 14:24
#8

Jag hade nog inte kunnat vara ihop med en kille som inte accepterade att jag ville tatuera mig eller göra andra saker med min kropp. Det funkar liksom inte för mig att inte bli accepterad för den jag är. Jag har full förståelse för att man inte tycker om tatueringar och inte vill ha dem själv, men att styra över om någon annan får det tycker jag inte bådar gott. Vad säger att det slutar där? Tänk om han börjar säga att du inte får ha vissa kläder på dig, sminka dig på ett visst sätt, göra vissa saker? 

Man kan ha önskemål och åsikter om saker ens partner vill göra med sin kropp men i slutändan måste man respektera att det är den andras kropp och beslut vad man gör med den. 

Det är du som ska leva i din kropp, inte han. Det är viktigare att du är nöjd med dig själv än att någon annan är det. Du ska göra det som känns rätt för dig i din kropp och inte någon annan.

itdoesntmatter
2016-10-15 14:48
#9

Ja de är så synd att han ska bli arg och typ straffa mig psykiskt , eller hur man ska förklara de :( Jag började ju tvivla om vi ska ens vara tillsammans och var så nära att göra slut men har inte vågat göra det .. Men man vill ju tro att dom ska ändra sig..Vill ju bara kunna göra som jag vill . Tack för bra svar =) Behöver lite pepp för att stå på mig o försöka bli fri :D

TatsuOni
2016-10-15 15:45
#10

Hade min sambo försökt bestämma vad jag får göra med min kropp eller hur jag ska se ut så hade han åkt ut på en gång. Han är tillsammans med mig och får acceptera mig som jag är och stå ut med vad jag väljer att göra med min kropp.

Din kropp är din! Inte hans! Att ifrågasätta eller diskutera saken som vuxna människor är en sak, men att bli arg eller straffa dig är inte okej.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

itdoesntmatter
2016-10-15 16:00
#11

Ja förstår inte riktigt varför de är en sån jobbig grej , o när jag frågar varför så är de liksom bara "tycker du har så bråttom, du kan väl vänta" då han tror jag ska ändra mig o så försöker övertala mig varje dag fram tills jag gör den o sen blir irriterad så man känner sig dum när ma. Kommer hem .. o tycker inte jag har överdrivet många utan 5 st som de är flera som inte ens lägger märke till :P men nära o gått flera ggr men svårt när man bor ihop o i hans lägenhet ..

TatsuOni
2016-10-15 16:15
#12

#11 Även om du skulle vara fulltatuerad så är det väl ditt val? Antingen så kan han acceptera dig som du är eller skaffa en flickvän som lever upp till hans "skönhetsideal" om du frågar mig.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

itdoesntmatter
2016-10-15 16:23
#13

Ja ibland har jag tänkt att de skulle nog va bäst så slipper jag tänka på va han tycker haha , ja helt o hållet mitt val absolut , har ju sagt de men så blir han bara arg/irriterad .. jaja killar är inte helt lätta o förstå sig på

Annons:
TatsuOni
2016-10-15 16:30
#14

#13 När jag talade om för min sambo att jag skulle tatuera mig så sa han okej. Efter någon dag kom han på att fråga, vad ska du tatuera förresten? Så jag kan inte påstå att alla killar/män är svåra att förstå sig på😉 Jag anser att vi har ett hälsosamt förhållande där vi accepterar varandra och pratar om saker som två vuxna människor. Det gäller allt, inte bara kroppsmodifiering.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

itdoesntmatter
2016-10-15 21:45
#15

Ja haha så är de ju ;) finns ju vissa som är svåra haha de är ju så de ska vara :)

Upp till toppen
Annons: