Annons:
Etikettpiercingar
Läst 968 ggr
Emsiii
2016-10-25 14:17

Tragus

Hej! Gjorde en Tragus piercing för drygt en månad sedan och har redan sedan början misstänkt att piercaren inte satte i en läkstav. Gjort en helix piercing innan på en annan studio där jag fick en stav med bra mellanrum till att både rengöra ordentligt och plats för eventuell svullnad. Men detta smycket gräver sig nästan in i huden och kliar något enormt. Har även fått en liten "bula" men det fick jag även med min helix vid ungefär samma tid efter den var nytagen. Skillnaden nu är att staven är så kort att jag inte kan tvätta ordentligt. Har ni några tips på vad jag kan göra? Bör jag byta till den längre läkstaven som jag har liggande hemma eller till en ring? Vill inte höra av mig till studion då de uppenbarligen inte satt i rätt smycke från början :(

Annons:
Emsiii
2016-10-25 14:23
#1
Aleya
2016-10-25 15:05
#2

Jag hade gått till samma piercare och bett dom byta. Det gjorde jag då jag hade tagit hål i näsvingen och börjat få en bula för att jag hade ring. Så dom bytte gratis till stav och mitt problem löste sig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

sp0ngeb0b
2016-10-28 20:06
#3

Jag hade nog gått till samma piercare och bett att få byta till en längre stav. Ringar är inte så bra under läketiden (åtminstone inte i början) eftersom de flyttar på sig mycket mer än stavar vilket irriterar piercingen. Om du inte känner dig bekväm hos samma piercare kan du ju alltid gå till någon annan och be dem ta en titt och berätta vad som behövs göras. :)

Upp till toppen
Annons: