Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1166 ggr
[Devya]
11/10/16, 5:06 PM

Tatuering i nacken/bakhuvudet

Jag har en kal fläck i bakhuvudet och funderar på att skaffa en pytteliten tatuering där. Liksom, varför inte då jag har en ful kal fläck där? Lika bra att vara lite kreativ. 

Finns det någon annan som har gjort en tatuering på bakhuvudet eller alternativt i nacken? Vad valde ni för motiv och varför?

Jag håller just nu på att googla vad jag skulle kunna tänka mig att få tatuerat där. Jag vill ha något litet och väldigt simpelt.

Annons:
Honestyisdead
11/10/16, 5:24 PM
#1

Kul idé :)

Zadeira
11/10/16, 6:02 PM
#2

Jag har gjort en väldigt simpel krona i nacken. Eller det är ganska långt ner, snarare precis där ryggen övergår i nacke . Kronan är den som Max har i Where The Wild Things Are boken. Motivet valde jag för att boken (och sen även filmen) alltid stått mig nära om hjärtat och betyder en del för mig.

Egentligen vill jag ha en Wild Things sleeve, men det är mer än dröm än en möjlighet så jag tänkte att så länge får Max krona representera allt det där för mig.

[djustus]
11/11/16, 12:04 PM
#3

smart ide :)..hmm men har du nåt som du gillar, eller som du känner du kan stå för?…antingen gör du ett statement eller bara nåt du tycker e kul…blir ju lite coolt att gå bakom dig sen:)…kör hårt..å lycka till

[Devya]
11/11/16, 12:18 PM
#4

#1 Jo, jag tyckte att det kunde vara en kul idé. :)

#2 Har du månne en bild på din tatutering? :)

#3 Jag funderade på en kompass eftersom det skulle ha en viss personlig betydelse för mig.  Men då måste det vara en väldigt simpel kompass.

Tack tack! :)

Zadeira
11/11/16, 12:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tyvärr har jag bara närbild så man ser inte vart den sitter. (Tat av Andrej på Grindhouse i Lund)

[Devya]
12/19/16, 5:13 PM
#6

#5 Jag trodde att jag hade svarat men tydligen inte!! :) Kul tatuering! 

Jag får nog ge upp mina planer på en tatuering i bakhuvudet för håret har tydligen börjat växa ut. :) Men kanske jag skaffar en i nacken vid något skede.

Annons:
Upp till toppen
Annons: