Annons:
Etikettpiercingar
Läst 867 ggr
Ammepamme
11/15/16, 9:59 AM

Industrial piercing

Hej! Jag piercade industrial för 2,5 månader sen och jag är lite orolig. På insidan av hålet högst upp så har det bildats en liten bula och varit där ett tag och här om dagen när jag gjorde rent med tops så lossnade "kulan" lite grann och det började blöda. Jag har hört att den här klumpen inte är infektion utan att det kan bildas i brosket men är ändå osäker. Jag tvättar varje dag med saltkokslösning, ska jag bara låta det vara elr va ska jag göra för det ser inte så bra ut alltså

Annons:
Honestyisdead
11/15/16, 10:08 AM
#1

Är det rött? Svullet?  Varar? Varmt? Bultar det?

Ammepamme
11/15/16, 10:43 AM
#2

Rött vid tvättning annars lugnt, lite svullet, blöder lite och är lite ömt inte mer än det

Honestyisdead
11/15/16, 10:47 AM
#3

Då hade jag fortsatt tvätta.  Men vid tecken på infektion bör du gå till läkare.

sp0ngeb0b
11/16/16, 10:41 AM
#4

Låter som samma problem jag har med min conchpiercing. Först trodde jag bara att det var den vätska som alltid kommer från nya piercingar som hade stelnat och bildat en stor klump under smycket, och försökte då ta bort det med en tops lite då och då. Men har upptäckt att det i stället är en liten bula, så jag dränker den i koksaltlösning två gånger om dagen enligt skötselråd jag hittade på internet, och det har blivit bättre! Annars kan du ju alltid gå till din piercare och fråga om råd 🙂

mandariiin
11/18/16, 1:30 PM
#5

rengör, rengör och rengör. men pilla inte mer än nödvändigt. :)

Lia@mandariiin.com

Ammepamme
11/18/16, 6:37 PM
#6

Nu ser det bättre ut men är fortfarande en liten bula. Finns det något sätt att behandla bort den?

Annons:
sp0ngeb0b
11/21/16, 11:22 AM
#7

Jag tror att du bara ska fortsätta tvätta noga och låta bli att pilla osv. Så kommer den säkert försvinna snart! Annars får du besöka en piercare som får kolla på den, de vet bäst.

Honestyisdead
11/21/16, 11:33 AM
#8

Det är ganska vanligt att få bulor vid broskpiercingar.ibland försvinner dom ibland stannar dom. Då kallas de keloider.

Upp till toppen
Annons: