Annons:
Etikettallmänt
Läst 1124 ggr
CaptainBunchie
2016-11-16 11:57

Pierca om öronen?

Tyvärr är jag ju en av dem som tog hål i öronen hos friösen som liten. Var ca 7 år gammal, så visste ju inte om något annat.
Har självfallet därmed också haft problem fram och tillbaka alla dessa år (är 18 i dagsläget), men nu har jag inte haft örhängen på fruktansvärt länge då jag inte orkade plåga mina stackars öron mer. För några dagar sedan skulle jag iväg, så tänkte ha örhängen för en gångs skull, men märkte då att ena hålet verkade ha växt ihop.

Har nu funderat på om man kanske kunde ta om hålen hos en riktig piercare.
Går det? Och hur vet man isåfall att hålen är 'redo' att tas om?

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
Honestyisdead
2016-11-16 12:00
#1

Ja det går.  Man behöver inte alltid pierca på exakt samma ställe.

CaptainBunchie
2016-11-16 12:04
#2

#1 Blir det inte förj-vla fult om man inte piercar på samma ställe? Blir en grop där det gamla var isåfall.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Honestyisdead
2016-11-16 12:10
#3

Det är ingen grop vid mina hål.  Men då är det ju vara att ta på samma ställe. Prata med en piercare.

CaptainBunchie
2016-12-20 22:36
#4

Avvaktade med att ha örhängen ett tag, tills jag en dag av någon anledning försökte igen och hittade att hålen inte alls var direkt igenväxta. Tog lite 'lirkande' att få i smycket, men behövde definitivt inte använda våld som om det hade växt igen. Det ömmade och gjorde lite 'ont' (inte direkt ont, men lite sådär obehagligt) i början och under den första dagen. Har nu haft i örhängerna i några dagar i sträck (de är i silver vad jag vet, och tjockaste 'vanliga' örhängerna jag någonsin sett, så gissningsvis ca 1mm). Kan busenkelt ta ur och in de utan att jag känner ett skvatt eller att det blir irriterat, betydligt lättare att 'hitta' hålet, då smycket inte behöver lirkas alls utan bara går rakt igenom.

Jag är så förvirrad och oskäker på om det är läkt eller inte nu, haha. Kan det vara så att det kanske var ihopdraget efter att ha varit utan smycke så länge så att det vart krångligt att sätta i det?

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

sp0ngeb0b
2016-12-21 21:24
#5

Jag får också obehagliga känslor om jag sätter i örhänge om jag inte haft det på ett tag. Det brukar klia lite och ibland bli lite rött runt omkring i någon dag för att sedan försvinna och bli helt normalt. Händer alltid om jag gått utan några månader och sedan sätter i. Men har upplevt samma sak när jag piercat mig på övriga ställen och därmed för första gången har smycke på det stället - det kliar lite de första dagarna men det försvinner sedan. Tror bara det är huden som är ovan att där är något som stör.

Honestyisdead
2016-12-21 21:30
#6

#4 Ja hål drar ihop sig om de inte används. 

Läkt är svårt att svara på eftersom jag inte vet om du rev upp sår eller inte. Sår läker på några veckor. Men blev det inte sår är det ju läkt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: