Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1113 ggr
Deduu99
3/8/17, 11:18 PM

Sne näspiercing, ta om?

Hej! Jag piercade min näsvinge i fredags hos en hemmapiercare (rekommenderas verkligen inte) som gjorde ett helt snett hål. Det funkar, men gick till en annan proffsig piercare och han sa att det kommer vara svårt för mig att ha ring för att a hålet är snett. Det går liksom genom hela näsvingen innan det kommer ut från andra sidan om ni förstår vad jag menar. Det jag undrar är om man tar ut en näspiercing kommer det vara fult och kan man ta om en näspiercing på samma ställe fast göra den rakt denna gång? Hur länge ska jag vänta tills den läkt isåfall innan jag tar hålet igen och kommer man att se ett ärr ifall jag piercar om? Några negativa saker som finns angående detta? Är det värt att ta om den? Dela med er av era erfarenheter.

Annons:
horribleatnames
3/9/17, 11:01 AM
#1

Jag hade tagit ur och vänta tills den läkt helt + lite till för att vara säker på att den läkt innan jag gått till en riktig piercare.  Hur länge det tar innan det läkt kan jag inte svara på. Vill du verkligen ha en piercing i näsvingen kan det vara värt att ta om den.

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

Honestyisdead
3/9/17, 6:01 PM
#2

Ta ut, låt det växa igen och gör det hos en riktig piercare.

Deduu99
3/9/17, 10:51 PM
#3

Jojo men kan man pierca på samma ställe där det vuxit igen och kommer det vara kvar ärr osv?

sp0ngeb0b
3/10/17, 9:45 AM
#4

Om inget annat borde man ju kunna pierca precis bredvid, alltså på nästan exakt samma ställe. Vet inte hur det är att pierca i ärr. Tror inte ärret blir särskilt synligt om du tar ut den snabbt.

Neooan
3/10/17, 10:58 PM
#5

Det brukar läka ganska fort om du tar ut den innan det läkt helt, fats då finns risk för infektion och det krävs att du ser efter den noga! Men skulle gissa, som #4 att det kommer vara bäst att pierca precis bredvid om det skulle bli ärr, men en piercare vet ju såklart mer än mig så bara rådfråga med någon professionell! 🙂

Upp till toppen
Annons: