Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1277 ggr
Ammepamme
2017-03-16 00:25

Mina piercingar och erfarenheter

Hej! Tänkte skriva om alla mina piercingar samt erfarenheter, personlig läketid, smärt-rating o.s.v. Om man funderar på att skaffa någon av dessa piercingar så kan de ju vara lite intressant att höra någons personliga erfarenhet utav piercingen. - Har 7 "vanliga hål" i öronen just nu och två utav dessa är för tillfället töjda till 3mm. Tyckte inte att någon av hålen gjorde ont att ta så skulle säga att smärtnivån låg på 1/10. Alla hål läkte snabbt förutom ett som strulade så mycket i flera månader men till slut läkte det också efter många om och men. Kommer inte ihåg exakt tid på hur lång tid det tog för övriga hålen att läka men det gick snabbt alltså bara några veckor och sen var det läkt. Örsnibbarna är lättläkta men man ska absolut inte slarva med tvätten som jag vet att många gör när det gäller örsnibbarna eftersom att folk tänker att dom ändå är lättläkta, If you get what I mean. -Navelpiercing. Naveln var den första "riktiga" piercingen jag gjorde. Gjorde den för fyra år sedan och det har gått bra. Kände inte någon smärta överhuvudtaget när jag tog den så smärtnivån låg på 1/10 på den här med (personligt, olika för alla såklart). Det tog ungefär 4 månader tills den var läkt men bytte inte smycke förens efter 5 månader bara för att vara på den säkra sidan. Väldigt effektivt att använda sig av ett shotglas vid tvätt tillsammans med koksaltlösning. Jag var öm första veckorna och ett personligt tips är att inte använda stickade tröjor för min piercing fastnade i en maska någon gång första veckorna och det var inte nice. Använd inte tighta tröjor elr höga jeans som går över piercingen i början eftersom att det ger piercingen ett onödigt tryck vilket kan leda till att piercingen blir irriterad. -Industrial. Jag gjorde min Industrial i början av September 2016 och det tog mig 5 månader att läka den helt alltså Februari 2017. Denna piercing "innehåller" två piercing hål alltså så gör man två hål direkt efter varandra. Personligen tyckte jag att det första hålet inte gjorde så ont 2/10 men det andra hålet däremot gjorde pissont 7/10 skulle jag säga. Mitt öra blev jätte svullet och svullnaden gick inte ner förens en vecka efter jag hade gjort piercingen. Man ska inte sova på piercingen eftersom att det lägger tryck på piercingen och det är ändå omöjligt att sova på den i början för det gör pissont. Vaknade mitt i natten för att jag hade råkat vänt mig på piercingen i sömnen och det kändes. Piercingen var jobbig att läka eftersom att det gjorde ont länge, fastnade i håret, fastnade i tröjor man försökte sätta på sig, slogs emot med hårborsten, blev lätt irriterad o.s.v. Jag hade konstant uppsatt hår första månaden för att inte fastna. Detta är en skitsnygg piercing men som är jobbig att läka och man måste verkligen ha tålamod för att orka med den jobbiga läkeprocessen. -Helix. Min helix är nygjord, gjorde den igår actually ;) Kan inte säga så mycket annat än att den var smidig att göra och gjorde inte så ont 2/10 i smärta. -Töjningar. Som sagt har töjt upp två hål i örsnibbarna, en på varje sida. Just nu ligger dom på 3mm var och mitt mål är 6mm. Jag har haft en smidig töjningsprocess och jag använder mig av expanders i kirurgiskt stål. Har töjt efter en varm dusch och använt mig av olivolja för att det ska glida bättre. Jag tar det långsamt så att det blir rätt. Har töjt från 0.8mm>1mm>1,6mm>2mm>3mm med en månads paus mellan varje storlek. Allt går bra längtar tills jag når mitt mål :D Alla har olika smärtgräns detta är mina personliga åsikter om smärtan, andra kan tycka annorlunda. Jag tvättar alltid mina piercingar med hemmagjord koksaltlösning tills dom är läkta. Byt inte smycket förens allt är helt läkt. Hoppas någon har nytta av detta, enjoy ;)

Annons:
sp0ngeb0b
2017-03-16 17:52
#1

Intressant att du inte tyckte det gjorde så ont att pierca brosket 😐 För mig gjorde det jätteont alla gånger 😂 Så ja, högst individuellt! Jag tror att det är bra att inte byta smycke förrän det är helt läkt på ett sätt, men samtidigt tror jag att det kan vara bra att byta till en kortare stav. När man piercar får man ju en väldigt lång stav för att det ska finnas utrymme för svullnad, men när svullnaderna har gått ner så är det bra att byta till en kortare stav eftersom det minskar risken att staven glider fram och tillbaka och irriterar på så sätt. Enligt min piercare i alla fall 🙂 Men man ska vänta i ca 2 månader för en broskpiercing, så att det har hunnit läka en bra bit på vägen.

[Bamse100]
2017-03-18 21:49
#2

Skulle gärna vilja vilja ha percing även i naveln men blir aldrig av pga ekonom är kass just nu men jag har sagt att får man något av skatten så skall det bli av. Varken tungan eller min vertikala labret gjorde ont men fruktar smärta varje gång och blod i pölar ;). Blod och smärt rädd igentligen

powerade
2017-03-29 22:02
#3

På tal om industrial så har jag sett dom som har 2 hål men har ringar så det får läka sen sätter dom i staven. Låter supersmart ju:Du har haft flera i brosket och det har gått bra med vanliga smycket:) dock har jag haft väldigtt mycket problem med brosket då mina öron inte tycker om raka stavar utan sväller upp å håller på tills jag sätter i ringar.

Upp till toppen
Annons: