Annons:
Etikettpiercingar
Läst 659 ggr
[Littlepig]
2017-03-31 23:18

Ta hål med pistol

Hejsan, Kanske lite fel forum att söka hjälp i men såg en annan tråd här som hörde till samma ämne så provar. För fem år sedan tog jag hål i öronen med pistol. De blev dock infekterade båda två och jag fick ta ut dem. Nu har jag knappt kännbara kulor i örsnibbarna. Har hört så dåligt om frisörer och deras håltagning med pistol, så tänkte gå till en piercare istället då alla säger att det är bättre. Men har förstås ett par frågor. 1. Kommer det göra ondare för att jag fått infekterade hål innan/har kvar kulorna i örat? 2. Får man sitta upp eller ligga ned i salongen? Det var ganska odramatiskt att bara sitta på en stol hos frisören men ska det liggas ned på en brits lär det ju bli lite mer nervöst. 3. Tar de bara en nål och trycker igenom och sedan byter ut det mot ett örhänge? Hur lång tid tar detta samt gör det ont? 4. Är det åldersgräns? Är 15 för att tillägga.

Annons:
strobii
2017-04-01 11:10
#1

1. kan tyvärr inte helt svara på ifall det kommer göra ont pga kulorna, men i vanliga fall så gör det tusen gånger mindre ont att pierca öronen än att ta hos en frisör med pistol. innan du bokar tid kan du ju alltid gå till piercingstudion och låta någon kolla/känna på dina öron, så får du ett bättre svar :D
2. jag piercade mig i och för sig i brosket och inte i örsnibben, men jag fick ligga ner. och enligt mig var det mycket mindre nervöst än att sitta upp =) men för att göra i örsnibben kommer du mest troligt få sitta. 
3. ja i princip. från att piercaren tryckt igenom kanylen tills att örhänget sitter på plats tar det ca 10 sekunder. ingenting alltså :) och nej som sagt, jag tycker i alla fall inte att det gjorde det minsta ont i brosket, och då är ju örsnibbarna betydligt mjukare. 
4. dom flesta brukar ha 15/16-årsåldersgräns för piercingar men det kan ibland krävas målsmans tillstånd =)

Lia
2017-04-05 00:16
#2

1. Eftersom kanylen kommer gå igenom ärrvävnad (om du tar på exakt samma ställe som förra gången) kommer det förmodligen kännas lite mer än det hade gjort annars. Men över lag är det väldigt mjuk vävnad i öronsnibbarna, så troligtvis kommer det inte kännas jättemycket.
2. När jag piercar mina öron hos piercaren sitter jag alltid upp, men det beror nog på piercaren.
3. I plaströret på kanylen sitter smycket redan. Så när kanylen åker igenom kommer smycket på plats på samma gång. Sen är det bara att stänga det. Det går jättesnabbt, på några sekunder. Att ta med pistol (som jag gjorde med mina snibbar för 10 år sen, eftersom jag inte visste bättre) gjorde mer ont än någon piercing jag fått gjord med kanyl.
4. Hos min piercare är det 6-årsgräns på öronsnibbar om man har målsman med sig, andra piercingar är 15-årsgräns om man har med sig målsman. Annars är det 18-årsgräns. Men det kan ju variera mellan olika ställen.

Upp till toppen
Annons: