Annons:
Etiketttatueringar
Läst 715 ggr
Sockerstruten
4/3/17, 5:32 PM

Nya tatueringar och kläder

Har varit hemma senaste veckan så idag gick jag ut en sväng med T shirt och luvtröja löst sittande. Tycker fortfarande de skaver/känns lite/inte gör ont men de känns, att ha en T shirt över dem fortfarande. Detta eftersom jag tatuerat mig på bröstet. När slutar detta? De läker fortfarande och har inte lagt sig med huden än, men ändå snart gått 2 V. När kan man bära kläder normalt igen utan att känna av tatueringarna under? :/ Trist om man ska känna det skaver lite/är något under tröjan. Vill det ska kännas naturligt som vanligt, borde det inte vara lugnt efter snart 2 v? Bekymrad.

Annons:
Herveaux
4/3/17, 5:35 PM
#1

2 veckor tycker inte jag låter spec länge ändå, en nygjord tatuering är ju som ett stort sår eller en brännskada på huden, sånt läker inte över en natt. 🙂

Beroende på hur stor tatuering och hur bra läkkött man har så kan det ju ta alltifrån ett par dagar till både 3 och 4 veckor innan tatueringen har hunnit läka.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Sockerstruten
4/3/17, 5:41 PM
#2

Så jag bör inte vara orolig att något gått snett? De har som sagt ännu inte ens lagt sig med huden, möjligen pyttelite men inte alls mycket. Gjorde några stycken samtidigt, längre tid och läka?

Honestyisdead
4/3/17, 5:44 PM
#3

Gjorde det piercingar kan det ta längre tid.  Mina läker på ca 2 veckor.

Sockerstruten
4/3/17, 5:49 PM
#4

Gjorde inga piercingar, gjorde flera st tatueringar. :) När började ni kunna ha kläder som vanligt utan skaver/känns etc över era tatueringar? Eller kommer det alltid att kännas?

Honestyisdead
4/3/17, 5:51 PM
#5

Jag börjar efter några dagar. Man kan ha plast över om man är orolig.

Upp till toppen
Annons: