Annons:
Etikettpiercingar
Läst 765 ggr
500
4/26/17, 10:08 AM

Tips på piercing studios i Stockholm

Hej, jag har funderat på att ta om mina hål i öronen som växt igen men då jag gjorde det som ung så gjorde jag det självklart hos en frisör då jag inte visste bättre. Det vill jag inte göra om. Men jag vill ha lite tips på vilka ställen jag kan gå till. Jag har kollat själv men tänkte att det är värt att fråga innan jag bestämmer mig. Sen har jag funderat på att skaffa helix piercing, kan jag göra det samtidigt? Och är det ens någon idé att försöka då jag har dåligt läkkött?

Annons:
Honestyisdead
4/26/17, 10:43 AM
#1

Brosk är ju svårläst, och eftersom jag tyckte det gjorde hemskt ont i besöket hade jag låtit bli om jag visste jag hade dåligt läkekött. 

Känner inte till sthlm. Men testa sökfunktionen här inne.

TatsuOni
4/26/17, 7:13 PM
#2

#1 Ont i besöket?😉


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Honestyisdead
4/26/17, 7:22 PM
#3

Haha brosket :) Alla ord försvann när telefonen uppdaterades.  Måttligt irriterande!

Carrosh
5/7/17, 7:46 PM
#4

East Street och Calm finns i Stockholm. Kika in hos någon av dem, de brukar också kunna svara på alla sådana här frågor på bästa sätt. Däremot brukar man inte göra fler än 1 piercing i taget just för att kroppen (hålet) ska kunna läka ordentligt. Med 2 hål får kroppen jobba dubbelt, vilket gör att det tar längre tid.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

ilenna90
5/9/17, 6:20 PM
#5

har också dåligt läkkött och försökte mig på en helixpiercing. gjorde jätteont under försöket till läkning, och den lyckades inte heller läkas så fick ta ut den - med fortsatt smärta någon månad framöver :/

sp0ngeb0b
5/10/17, 12:03 PM
#6

Jag har också dåligt läkkött men det har gått bra med mina broskpiercingar ändå. Man får vara mer noga med eftervården! Läketiden tog längre tid än normalt, men på slutet var det inte alls jobbigt. De gjorde lite ont om jag råkade slå i dem eller liknande, och det kom lite vätska ibland. Har även gjort 2 piercingar åt gången flera gånger vilket också har gått bra, men kan säkert bidra till längre läketid som #4 sa.

Annons:
Upp till toppen
Annons: