Annons:
Etikettleva-med-body-modification
Läst 1879 ggr
itdoesntmatter
2017-05-02 20:04

Ska jag tänka på mig själv först?

Hej alla! Jag har ett problem , jag vill tatuera mig men min pojkvän tycker inte om det alls .. Han blir irriterad och arg , försöker övertala mig och sen efter jag gjorde min senaste var de värst! Han tycker att jag ska tänka på hur de känns för honom . Sen efter flera månader så tog han upp att jag klagar på honom m.m men då sa jag att jag blir ju bitter för han (enligt mig) försöker bestämma vad jag ska göra.. då säger han att jag får skylla mig själv för de, eftersom jag tatuerat mig 😔Vad gör man? :(

Annons:
Honestyisdead
2017-05-02 20:25
#1

Gäller det en tatuering i ansiktet kan jag förstå. För då måste han se det hela tiden. Men om inte skulle jag göra tatueringen om jag verkligen ville ha den. Det är din kropp och du som bestämmer över den.

Vad är hans anledning?

itdoesntmatter
2017-05-02 20:29
#2

Det är att tatuera mig överhuvudtaget . Hans anledning är att han tycker det blir för mycket :(

Honestyisdead
2017-05-02 20:31
#3

Då är det ju tur att det inte är han som ska tatuera sig.

Han måste ju respektera att det är ditt sätt att "uttrycka "dig. Att det får dig att må bra.

itdoesntmatter
2017-05-02 20:43
#4

Ja tur för honom :D haha bara synd att han inte respekterar de.

Honestyisdead
2017-05-02 20:46
#5

Hade ett ex som kände lika dant. Jag tatuerade mig ändå. Det slutade med att han till och med betalde en tatuering ;)

itdoesntmatter
2017-05-02 20:57
#6

De var ju bra ;D

Annons:
Carrosh
2017-05-07 19:42
#7

Han har ingen som helst rätt att säga åt dig vad du ska och inte ska göra med din kropp. Vill du tatuera dig så ska du göra det, det är något han får acceptera. På samma sätt som du accepterar om han väljer att tatuera eller pierca sig eller ha på sig kläder som du kanske tycker inte är så snygga. Din kropp = ditt beslut.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

InkedUp
2017-05-15 10:55
#8

Vad tråkigt med en så dryg partner, fine, han har rätt till sin åsikt, det har han. Men det är även allt han har rätt till. Det är DIN kropp inte hans, så att han ska bli arg osv är bara löjligt, bara att förklara för honom hur läget är och det är bara för honom att gilla läget. Vill du tatuera dig så får du det, vill du raka av dig håret så får du det med :) Inte hans kropp, inte hans sak. :)

[Confringo]
2017-05-20 14:06
#9

Trodde det var din kropp och inte din partners som skulle gaddas, han betsämmer väl inte över dig? Eller måste du be om lov att äta, gå på toa och låta honom bestämma vad du ska ha på dig också?

Anonymatflicka
2017-05-24 09:43
#10

Förmodligen tycker han nog att tatueringar är riktigt fult. Jag gillar själv inte tatueringar och skulle inte dejta någon som har en massa tatueringar på kroppen. Någon enstaka är väl okej men när det börjar bli fulla armarna benen och ryggen tycker jag det är alldeles för mycket.

Sen skulle jag ju inte bråka om det - alla gör ju som de vill. Men jag skulle inte från början titta efter och intressera mig för en person som är full av tatueringar.

Honestyisdead
2017-05-24 09:53
#11

Måste vara hemskt tråkigt att vara så ytlig.

[john_anders88]
2017-05-25 02:40
#12

Kör ditt race, duger det inte så vet han vart dörren finns!

itdoesntmatter
2017-05-29 11:35
#13

Tack alla som svarat :) skönt med stöd att det inte är jag som gör fel 😉 Bara synd att han inte förstår. Kram på er ha en skön dag ✌️

Annons:
InkedUp
2017-05-31 00:08
#14

#13

Hoppas det löser sig till det bästa✌️🌸

powerade
2017-06-03 18:34
#15

Min pojkvän tycker det är onödigt speciellt om det inte är något jättespeciell betydelse. Dock känner jag inte något jättestort sug för att sätta en tatuering på mig nu så jag har lyssnat på honom. Men om du verkligen vill så ska du ju få. Han kan ju blunda för å slippa de den xD

[H1Z1]
2017-06-06 22:09
#16

Du bestämmer, han ska tycka om dig för den du är och inte för om du har lite coolare hy ;)

InkedUp
2017-06-07 12:20
#17

Måste säga att jag även tycker det är skrämmande med så pass "kontrollerande" människor som näst intill sätter krav på sin partner, som om det vore deras ägodel. Vad hände med att respektera sin partners vilja?  Nu känner jag inte er, vet inte ens något om er alls, men det känns lite som att han tror att han "äger dig" och att du ska göra som han säger.  Man skulle kunna vända på det och säga att du "kräver att han tatuerar sig" :) tror inte det hade varit uppskattat, men kanske piken hade fått honom att förstå :)

Aleya
2017-06-17 18:01
#18

Din kropp och du gör vad du vill med den. Säger jag iaf. Man kan inte alltid behaga andra med hur man vill se ut. Han låter ju inte riktigt klok. Men det är ju vad jag tycker.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Roe Deer]
2017-06-18 19:05
#19

Han äger inte din kropp!!!
Han är uteseendefixerad!!!
Han är kontrollerande!!!

Bli inte ledsen, skaka bara på huvudet, hans åsikter om din kropp är LUFT!

Upp till toppen
Annons: