Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1485 ggr
Lia
7/4/17, 11:12 PM

Apotekets natriumklorid

Just nu använder jag H2Ocean flera gånger om dagen och det är bra, men egentligen skulle jag vilja doppa näsan i koksaltlösning en gång om dagen också. Men så orkar jag inte ställa mig vid spisen, hoppas att det blev exakt rätt koncentration och vänta på att det svalnar och allt det där. Så jag tänkte att jag kunde köpa någon lösning från apoteket som inte endast håller ett dygn. Jag hittade små ampuller med natriumklorid, som man ju kan hälla upp i en liten bägare. Mycket smidigare. Någon som har erfarenhet av dessa eller tror att det kan vara en bra idé?

http://www.apotea.se/natriumklorid-microspol-30-ml-20-st

Annons:
Aleya
7/4/17, 11:29 PM
#1

Det funkar men när du väl öppnat en så ska den användas direkt. Så det är ju en nackdel när dom är på 20 ml. Det finns inte mindre?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lia
7/4/17, 11:51 PM
#2

#1 Fast det är ändå endast 0,3 dl. Det tycker jag är en bra mängd när man badar näsan ^^

sp0ngeb0b
7/5/17, 3:20 PM
#3

Har ingen koll på dem så här kommer lite OT:

När jag gör koksaltlösning gör jag det väldigt enkelt för mig. Jag kokar vatten i vattenkokare, mäter upp 2,5 dl i en kopp/skål och sedan 1/4 tsk havssalt utan tillsatser och blandar tills det löst upp sig. Sen måste jag ju ändå vänta tills det svalnar men jag slipper stå vid spisen i alla fall! Så det är ett tips om du väljer att koka själv. Receptet (alltså mängderna vatten o salt) har jag fått från min piercare så de bör stämma!

Lia
7/5/17, 3:45 PM
#4

#3 Vi har extremt kalkhaltigt vatten, så ofta efter att vi kokat i vattenkokare måste vi avkalka, och trots det blir det kalkrester i koksaltlösningen som jag sen inte vill ha in i piercingen. Så tyvärr funkar det inte för mig eftersom det blir ännu mer jobb, men tack ändå för tipset!

Upp till toppen
Annons: