Annons:
Etikettproblem
Läst 1267 ggr
Ammepamme
2017-07-10 23:47

Irriterad helix?

Tjena tjena! Nu är det så att jag gjorde en helix för ca 4 månader sedan men har stött på lite problem. Piercingen gjordes hos en piercare med kanyl, jag ville dock kunna använda tunna ringar så därför användes en 1mm tjock kanyl för att få storleken jag önskade. Jag tvättade min nya piercing med koksaltlösning likså alla mina nya piercingar men det känns som att skiten är konstant irriterad? 

Är inte svullen eller något sånt och någon infektion har inte brutit ut eller liknande men den är liksom öm typ hela tiden, är inte öm om jag ej rör den men när jag ska sova känner jag av det. Hade ring när den var nygjord men den fastna hela tiden i håret så bytte till stav men det blir ej bättre. Senaste månaden så har jag arbetat på en ny arbetsplats där piercings är förbjudna så dom dagarna jag jobbar tar jag ut piercingen och det är inga problem att sätta i den igen sen efter mitt skift men jag upplever också att området runt piercingen är lite hårt och tjockare vilket jag inte har upplevt med andra broskpiercingar. Har testat att ta upp tvättningen igen men det blir ingen skillnad. Vet ej om problemet kan bero på att det är en tunn omkrets på piercingen än vad det vanligtvis brukar vara på en helix eller vad problemet är??

Har någon varit med om liknande och hur har ni löst problemet eller har någon en idé på vad problemet kan vara?  Kan tillägga att jag inte är allergisk mot materialet på ringarna o.s.v. som jag använt (kirurgiskt stål) eftersom att jag använder det i alla mina piercingar. Så my fellow friends can someone help me?

Annons:
Ammepamme
2017-07-11 00:01
#1

PS. Upplever inte att piercingen har migrerat något.

Lia
2017-07-11 01:47
#2

Min tragus tog 7 månader innan den var helt läkt. Och då pillade jag aldrig på den mer än när jag rengjorde. Så jag tror ditt största problem, förutom att den inte är jättegammal, är att du tar ut och sätter i smycket flera gånger dagligen. Det irriterar en piercing, speciellt om den då inte är helt läkt. Broskpiercingar tar ibland lång tid. Så antingen får du ha den i hela tiden (vilket ju inte går), eller så får du hoppas att den läker trots att det irriterar piercingen att ta ut den varje dag. Men prata med en piercare, de kan kolla på den om du är osäker.

Honestyisdead
2017-07-11 09:12
#3

Det är inte konstigt den gör ont när du ständigt irriterar den genom att ta ut och i piercingen. Det lär vara på det viset framöver också eftersom brosk läker sämre än andra piercingar.

Hade jag varit du hade jag tagit ut den.

[rumelle]
2017-07-11 11:56
#4

Mina helixpiercingar har alla tagit över ett år att läka. Själva såret har läkt fort men ömheten i brosket har hållt i länge. Om du också tar ur och i smycket varje dag så lär läkningen ta längre än om den får vara ifred.

Ammepamme
2017-07-11 14:18
#5

Ja jag förstår vad ni pekar på men jobbar cirka 1gång i veckan där jag måste ta ut piercingen övriga dagar jobbar jag på en annan arbetsplats där jag har alla piercingar i och det har känts såhär innan jag jobbade på det här jobbet också så är int så säker på att det är det som är problemet?

Honestyisdead
2017-07-11 14:24
#6

Dom kan som sagt ömma väldigt länge. Och när man tar ut och i det, även en gång i veckan så irriterar det.

Annons:
Ammepamme
2017-07-11 14:28
#7

Ja jag får försöka lösa det, kanske ska testa beställa mini labret i bioplast och se om det lämpar sig bättre i mitt öra i värsta fall får jag väl ta ut om det inte blir bättre

Upp till toppen
Annons: