Annons:
Etiketttöjning
Läst 1117 ggr
LaPrincipessa
7/23/17, 4:24 PM

Deodorant till töjningar?

Jag undrar om någon här testat deo för töjningar? Det finns ju på Crazy Factory men vet inte om de är bra? 

Vet ni annars någon annan som är bra?

Annons:
Honestyisdead
7/23/17, 4:30 PM
#1

Deo?

LaPrincipessa
7/23/17, 4:35 PM
#2

#1 Ja, deodorant för att töjningar inte ska lukta illa.

[rumelle]
7/23/17, 8:06 PM
#3

Håller du dem rena så luktar de inte illa

Carrosh
7/23/17, 11:05 PM
#4

Låter helt bisarrt att använda deo i ett öppet sår. Tvätta som vanligt med koksaltlösning så luktar de inte.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Honestyisdead
7/23/17, 11:08 PM
#5

#4 Har man öppet sår när man töjer har man verkligen gjort fel. Det ska aldrig vara sår när man töjer.

Carrosh
7/23/17, 11:13 PM
#6

#5 Nej, det har du rätt i, blev fel ord. Kommer inte på rätt ord heller, står lite still i skallen.. Men förhoppningsvis så förstår ni vad jag menar?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
nypisnina
7/27/17, 11:25 AM
#7

Det är ju inte svett som luktar utan talg, något som man får i vanliga öron piercingar också så jag förstår inte vad deo skulle ha för effekt..? Jag brukar rengöra mina töjningar med kokosolja. Det luktar fräscht, håller huden mjuk, smidig och återfuktad - blir mindre talgproduktion, samt att smyckena glider in enkelt. Själva smyckena som jag har är kirurgiskt stål, de badar jag som vanligt och lägger ibland lite kokosolja på dem med. Luktar aldrig i öronen, möjligen kokosolja, men har just nu neutral lukt på kokosoljan och då luktar det inte något alls.

LaPrincipessa
7/27/17, 12:02 PM
#8

#7 Tack för bra tips! Ska köpa kokosolja! :D

nypisnina
7/27/17, 12:06 PM
#9

#8 Ska tillägga att jag ändå får rengöra öronen ganska ofta men skillnaden är att det inte hinner lukta mellan varven. Kokosolja är hur bra som helst till mycket! 🙂

sp0ngeb0b
7/28/17, 12:55 PM
#10

#7 Tror inte "deo" avsett för töjningar motverkar svett, utan just den vätskan/vaddetänär som kommer ut från dem. Tror alltså inte att det är vanlig deo, det vore ju bara jättekonstigt. 

Själv brukar jag tvätta dem när jag duschar med vatten, alternativt efteråt med koksaltlösning. Känns som att det är bättre att inte ha in för mycket konstigheter i töjningarna.

Upp till toppen
Annons: