Annons:
Etikettallmänt
Läst 927 ggr
litettrassel
2017-08-22 15:16

iiih imorgon är det dags för helix!

imorgon har det äntligen blivit dags att göra den där piercingen som jag har trånat efter sedan jag var i yngre tonåren. 

det blir en helix, hos en piercare med bra omdömen, jag har försökt att mata in huvudet med all bra och viktig info som jag kan tänka mig behöva men känner mig trots det lite pirrig och nervös. 

hur brukar ni känna och tänka innan ni piercar er?

Annons:
Honestyisdead
2017-08-22 15:36
#1

Jag blir skitnervös och exalterad . Efter blir jag helt skakig när allt släpper. Lycka till:)

[Wijnja]
2017-08-22 15:38
#2

Jag är nästan som jag svimmar av skräck

litettrassel
2017-08-22 16:12
#3

tack för svar! då känns min nervositet som helt normal 😃

[memoirsofaclone]
2017-08-22 17:39
#4

Tkr det är nervöst på ett positivt sätt 😎

emeliiiiieee
2017-08-23 12:22
#5

Blir alltid så nervös att jag glömmer saker 😂 Sist jag skulle pierca mig så glömde jag både id, bankkortet och nästan telefonen 😂 Efter spänningen släppt blir jag bara trött. Lycka till! :)

litettrassel
2017-08-23 15:44
#6

Det gick bra! Supertrevlig staff på platinum ink piercing 😊 Det gjorde ondare än väntat men inte så att jag dog, uppenbarligen ^^' Nu i efterhand känns det som att jag blivit riven av katten samtidigt som jag fått ett hårt slag. Känner mig lite trött nu när adrenalinet gått ur…

Annons:
sp0ngeb0b
2017-08-24 08:19
#7

Jag brukar känna mig lugn/normal fram tills precis innan, alltså typ när jag gått av tåget och går mot studion eller när jag sitter och väntar på att få komma in. Men så är jag alltid när det är något som ska hända, jag blir bara nervös precis innan. Men nu när jag har piercat mig massa gånger är jag inte så nervös inför själva piercingen, utan snarare hur jag ska må efteråt då jag ofta brukar må dåligt precis efteråt (typ må illa, svettas, bli blek, händer även när jag tar blodprov och när jag tatuerade mig). Har lärt mig hur jag ska förebygga det men är alltid nervös att det ska hända igen 🤪

Skönt att det gick bra 🙂 Det gör ont i början, den är väldigt känslig, så se till att ta hand om den ordentligt så går det över. Och undvik smällar!! De gångerna jag råkat få smällar på ganska nya piercingar har det blivit som att allt började om från början.

litettrassel
2017-08-24 09:10
#8

Tack #7! Jodå jag hade problem med lite krånglande lobes förra året så med helixen är det varsamhet och lugn som är ledorden. Jag behöver ju inte stressa med något jag vill ha kvar så länge jag lever…

Upp till toppen
Annons: