Annons:
Etiketttatueringar
Läst 4402 ggr
HMC
2017-10-26 05:56

Tatuerat för djupt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gjorde en tatuering på insida underarm för ca 2 veckor sen. Den här flagat och vätskat lite, men vad jag förstått nu har den läkt sen åtminstone en vecka bakåt? Minns inte från min förra tatuering jag gjorde för flera år sedan hur det ska vara… Grejen är den att tatueringen oftast kliar sönder. Vaknar ibland av att jag kliar, samt smörjer jag med någon salva blir det värre.. Men det syns ingen reaktion eller så heller. Tatueringen är rejält upphöjd och dessutom rynkig och väldigt blank på vissa ställen. Speciellt ett ställe där det blev fel och han var tvungen att korrigera en del. Kan han ha tatuerat för djupt? Eller beror det på något annat kanske? Vad kan jag göra..? (Inte så bra bild kanske, men ni ser vad det är iaf)

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

Annons:
sp0ngeb0b
2017-10-26 06:06
#1

Nu är jag inget proffs, men… min tatuering kliade också något förbannat. Men som jag förstod det är det helt normalt, man får helt enkelt anstänga sig för att inte klia på den och bara stå ut - det kommer gå över. Att det är rynkigt tänker jag kanske är för att det är på väg att flagna? Har det kommit in mycket färg på samma ställe, som jag antar att det gör om man korrigerar en massa, så flagnar det väl mer också. 

Igen, jag är inget proffs så om någon vet bättre är de välkomna att rätta mig.

Så länge det inte syns någon irritation tror jag det bara är att köra på och sköta eftervården som du blivit tillsagd, så är den nog snart läkt.

Honestyisdead
2017-10-26 08:48
#2

Läkande tatueringar kliar. Ibland olidligt. Och kan se ut som du beskriver.

HMC
2017-10-26 12:43
#3

Ok. När kan man räkna med att den läkt klart typ? Den har inte flagat på över en vecka

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

sp0ngeb0b
2017-10-26 12:45
#4

Jag har räknat med att den är läkt när den slutat flagna, slutat klia och liksom känns som normal hud igen. Har dock fortsatt att smörja några dagar extra för att vara på säkra sidan, och sedan trappat ner på det.

Honestyisdead
2017-10-26 13:03
#5

#3 När den ser bra ut och slutat klia räknar jag från.

Sober65
2017-11-20 17:24
#6

Hela läkningsprocessen är på ungefär 6 veckor som jag förstått det. Då kan man tänka att efter cirka 2 veckor är tatueringen helt ytläkt, men den ska även djupläka som jag förstått det. Vilket tar sin tid.

Annons:
RoxannaS
2017-12-05 18:58
#7

4-6 veckor brukar dem väl säga för att ge ett ungefär. Sen beror de på hur bra läkkött du har osv. Tatuerade mig för 1 ½ vecka sedan. Kliar satan. Men de är bara pilla bli! Försök tänka att kliar du sönder den måste du fixa den igen = klåda en gång till. 

Upphöjd kan den vara pga att den inte är läkt. Kan vara sårskorpor osv. Ge det tid


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: