Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1958 ggr
Zacinca
10/29/17, 4:58 PM

När byta broskpiercing

Hej! Jag gjorde en Helix på India i Malmö (med kanyl såklart) i början på augusti och de rekommenderade att man bytar smycket till ett kortare efter 8 veckor för att undvika att den längre staven blir ivägen. Jag piercades med en Labret på 1.2 mm 8 mm lång, och hon som piercade den rekommenderade att byta till en 6 mm lång när det gått 8 veckor. På andra ställen har jag läst/hört att man absolut inte ska byta smycke förrän det är 100% läkt. Vad säger ni om det? Vilket gäller?


Annons:
Honestyisdead
10/29/17, 5:05 PM
#1

Det ska vara helt läkt innan man byter smycke. Det kan ta bra mycket längre tid än 8 veckor.

sp0ngeb0b
10/30/17, 6:09 AM
#2

Jag har hört samma sak från min piercare. Jag har bytt stav varje gång, kanske inte efter 8 veckor just men när den börjar kännas bra/bättre och staven känns väldigt lång. Har aldrig haft några problem med det, och har då bytt alla mina minst en gång under läkningen. En kortare stav sitter på plats och åker inte fram och tillbaka som en lång gör, det kan skapa irritation. Så klart måste man ändå ha plats för eventuell svullnad så man kan inte ha den hur kort som helst. Men om den känns bra kan du gå till en piercare och be dem byta, gör det inte själv!

litettrassel
10/31/17, 3:31 PM
#3

Jag piercade mig också i augusti och har blivit rekommenderad att inte röra nått på minst 6 månader, vill jag byta topp så är det ok men inte byta smycket i stort.

Upp till toppen
Annons: