Annons:
Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1976 ggr
Kadoor
11/3/17, 9:56 AM

Det där med skötselråd...

Hej. Igår piercade jag mig i ena bröstvårtan. Dock tycker jag att skötselråden jag fick var konstiga i jämförelse med de jag fick när jag gjorde min septum. Fick med mig ett salt spray(easy piercing tror jag det heter) som jag ska spraya på 5 ggr per dag enligt dem. Men 5 ggr känns alldeles för mycket? Har tidigare hört 2 ggr per dag. Dessutom skulle jag spraya på direkt och inte använda tops, men på flaskan står det att man inte ska spraya direkt på. Lite förvirrad haha. Min fundering är alltså: behöver jag ens använda sprayen eller kan jag lika gärna göra egen koksaltlösning, och behövs det verkligen rengöras så ofta? Först tänkte jag att "bröstvårtan är ju svårläkt" men den kommer väl bara torka ut om man håller på så ofta, eller? På min septum använde jag ju bara koksalt och rengjorde 2 ggr per dag vilket fungerade bra. Så blir lite fundersam hehe.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
emeliiiiieee
11/3/17, 12:32 PM
#1

Jag har kört lactacyd nångång och koksalt morgon och kväll. Funkar för mig iallafall. Man bör väl inte rengöra mer än 2 ggr per dag, annars blir den irriterad.

Kadoor
11/3/17, 3:51 PM
#2

#1 Jag gjorde också så att jag använde koksalt morgon och kväll på min septum, och det funkade ju bra. Så känns ju konstigt att använda sprayen, men det kanske är bra det också. Aldrig hört något om det egentligen.. 
Känner lite så med, att fler än 2 ggr per dag känns överflödigt. Känns som att piercingen behöver "vila" lite med. 😛

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

emeliiiiieee
11/3/17, 4:00 PM
#3

Jag hade kört koksalt morgon och kväll om jag var du. Kanske även parfymfri tvål med bra PHvärde för att rengöra lite extra. Der gör jagca 2 ggr i veckan. Min har läkt fint förutom att den krånglat vid förkylning :)

sp0ngeb0b
11/8/17, 5:15 PM
#4

Jag använder spray som eftervård, dock ett annat märke. Funkat utmärkt men jag tror aldrig jag har sprayat 5 ggr per dag. Kanske 2-4. Beror lite på var i läkningsprocessen jag varit. Dock har jag inte piercat bröstvårtor utan bara öron, näsa och navel. Men det är klart att du kan skippa sprayen och köra som vanligt med koksaltlösning i stället.

sp0ngeb0b
11/8/17, 5:18 PM
#5

Kan dock tillägga att sprayen är himla bra att ha med sig om inte annat! Typ om man reser bort eller liknande, då man inte har möjlighet att göra koksaltlösning. Jag har också haft med till skola och jobb och använt om jag känt att jag råka stöta i/röra vid en ny piercing lite väl mycket på en gång.

Kadoor
11/8/17, 5:27 PM
#6

#3 Jaa alltså jag känner ju att 2 ggr per dag är ofta nog! Piercingen ser hittills väldigt fin ut och ömmar bara lite smått, så det räcker nog. 

#4, #5 ja sprayen är riktigt smidig! Men känner ju att jag inte behöver rengöra så ofta, men tänker att jag kan ha med mig den om det finns risk för att det blir bökigt att göra koksalt.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
powerade
11/24/17, 12:42 AM
#7

Fick rådet om lactasyd morgon och kväll.. annars koksalt. En av de bästa sakerna att rengöra sår med.

powerade
11/24/17, 12:42 AM
#8

Fick rådet om lactasyd morgon och kväll.. annars koksalt. En av de bästa sakerna att rengöra sår med.

Upp till toppen
Annons: