Annons:
Etikettpiercingar
Läst 2925 ggr
lilla jag
2017-11-06 19:11

Info om Nippel piercing

Hej!

Jag funderar på att ta nippel piercing men behöver lite information angående läkning, smärta och även amning. 🙂

Planen är att ta den hos piercaren jag gått till tidigare, då jag vet att han är grym. Men jag skulle vilja ha kontakt med honom innan angående dessa frågor då det står överallt  på internet att man ska prata med piercaren innan, men jag kan inte komma kontakt med honom fören dagen jag ska pierca mig i så fall då han kommer och besöker en smyckesaffär här där jag bor i slutet av varje månad för att pierca folk. 

Hur ont gjorde det när du tog nippel piercing? hur långt tid tog det att läka? hur blir det med amningen i framtiden? kan man ta ut piercingen och låta det läka ihop för att sen amma perfekt eller har det krånglat för er just på grund av piercingen?

Berätta allt ni kan komma på angående er piercing så blir jag jätte glad! 

Tack 😃

// Olivia>The dogs!

 

Min blogg Länk

Annons:
sp0ngeb0b
2017-11-07 06:01
#1

Har ingen själv, men har en (manlig) vän som har en. För honom gjorde det väldigt ont och var väldigt svårläkt. Krånglade väldigt länge. Har förstått att det är ganska vanligt. Det är ju ett känsligt och utsatt område som ska försöka läka ihop liksom. 

Går det inte att maila eller ringa piercaren de dagarna han inte är i butiken? Eller så kanske du kan ringa/besöka en annan studio?

Ameliemunther
2017-11-07 09:03
#2

Jag har i båda mina och tyckte att navelen gjorde ondare att pierca (fast va gör att piercaren tycktr jag hade väldigt "segt skinn" vid magen:p) men alla är ju olika känsliga. Klart de kändes mycket de gjorde de men enligt mig inte så man inte stod ut med de! Har för mig läketiden var runt 6-8 månader och mina läkte fint! De gäller att vara noga med att inte pilla på de

Honestyisdead
2017-11-07 10:56
#3

Klart du måste kunna få tag på piercaren tidigare. Telefon och mejl finns.

Eioo
2017-11-18 01:47
#4

Har i båda, tog dom för lite över ett år sedan. Fortfarande inte riktigt läkta, strular faktiskt en hel del. Jag som inte gillade mina bröst innan gillar dom absolut mer nu, och det är jättesnyggt, men det är en hel del smärta och opraktiskt med det hela. För det första är läketiden vääldigt länge, och som jag förstått det med vänner osv läker vissa i stort sett aldrig. Många får konstant klumpar och gucka runt piercingen, vilket både är äckligt och fult. Har man oturen att få svårläkta kan man glömma sexuell stimulans eller amning, skulle jag nästan våga påstå. Räkte med en mun mot bröstet endast en gång för att jag skulle få en infektion som fortfarande sitter i och svider. Fastna i bh;ar, slå i dörrhantag eller få en hund som är lite för ivrig upp på bröstet gör ont som in i satan. Glöm djur i sängen på flera månader efter hålen är tagna. När jag tog mina så gick ena bra, men andra slog i en nerv så det kändes som om jag piercades om och om igen i flera timmar efteråt. Ångrar jag mig? Ibland. Oftast inte. Det är som sagt sjukt snyggt, och jag trivs med mig själv mer, men opraktiskt både vid sex och i vardagen. Det gör ont, och inte bara när man piercar, utan länge efter och såfort något råkar komma åt hårt. Men sen så kanske man har tur och det läker fort, men det vet man ju aldrig förens efter.

lilla jag
2017-11-20 11:15
#5

Tack för alla bra svar 🙂 Jag har funderat och bestämt mig för att ta piercingen, så får jag hoppas att läkningen går relativt bra!

// Olivia>The dogs!

 

Min blogg Länk

Upp till toppen
Annons: