Annons:
Etiketttatueringar
Läst 1105 ggr
Kirnzy
11/7/17, 10:27 PM

Tatuering

Jag ska antagligen skaffa en tatuering nästa år och jag vet vad jag vill ha och i vilken stil, men jag har ingen exakt bild/skiss- det kan jag inte göra själv och vill inte kopiera någon. Alla jag känner som har gjort tatueringar har bokat en tid och gått dit med ett motiv, men det kan jag inte riktigt göra. Brukar det vara så? Helst skulle jag vilja prata med personen om motiv, hur lång tid det skulle ta och ungefär vad det skulle kosta (är extremt dålig på att själv veta 'ungefär') innan jag fixar tid för själva tatueringen, så att jag kan vara lite förberedd. Någon som vet om det brukar funka att göra så? Hur är det med att inte säga exakt vad man vill ha utan mer vad man gillar, inte gillar, vilka färger osv och låta tatueraren rita upp något? Självklart kommer ja prata med tatueraren om det och om just den tatueraren inte vill göra så så kommer jag skippa hela den idén (har inte hittat någon annan jag gillar i den stilen), men jag vill inte ta kontakt än (är inte 18) :)

Annons:
sp0ngeb0b
11/8/17, 5:13 PM
#1

Jag antar att du menar att du tänker vänta med tatueringen tills du blir 18? För om du inte tänkte det, vill jag bara säga: vänta. För inga seriösa studios tatuerar minderåriga. 🙂

Vad gäller motivet ska det säkert gå hur bra som helst att gå till tatueraren med en idé. Det lättaste är väl att gå dit och prata med dem personligen, men det går ju också att maila vilket vissa tatuerare verkar vilja att man gör. Men du kan ju t.ex. försöka hitta lite bilder på google som visar på ett ungefär hur du vill att det ska se ut, kanske som har samma stil, placering, färger eller motiv. Hoppas du fattar vad jag menar.

Men det ska absolut gå att göra så. Det är jättemånga som gör det. Men var beredd att få betala för tiden de lägger på att rita med.

Kirnzy
11/8/17, 5:50 PM
#2

Ja, jag ska vänta tills jag är 18 och antagligen längre :)

Skulle inte kunna beskriva vad jag vill ha genom mail så hoppas att det går bra att prata. 

Jag har massa bilder på tatueringar jag gillar och skulle kunna ha en exakt sån (men vill inte kopiera:)) En del är från google men många är såna som han själv har gjort, så jag kommer väll typ säga vad jag gillar med några bilder och se om han kan göra något. Jag älskar nog 95% av alla hans tatueringar i den stilen (av de som finns på tex instagram) så hoppas det blir bra 😊

Jag är ofta rätt rörig/otydlig så att prata och sånt skulle säkert ta längre tid än det brukar. Jag vill verkligen inte slösa på någons tid så jag är självklart beredd att betala för all tid som läggs ner 🙂

Zadeira
11/8/17, 7:13 PM
#3

Många tatuerare uppskattar att man inte kommer dit med ett färdigt motiv, utan att man kommer dit och pratar ideer och de får skissa från grunden. Det kan vara bra att man har med sig några bilder på tex stilar man gillar, eller om det är något särskilt element man vill ha med eller sådär, men att man sen tillsammans pratar om ideer och hur man ska göra, vad man vill ha osv.

En del tatuerare tar en avgift för att rita upp bilder åt en, men det är jättebra om man kan få några olika skisser eller förslag uppritade och sen tillsammans välja en eller om man vill ändra något osv.

Kirnzy
11/8/17, 8:02 PM
#4

#3 Det låter ju bra! Tack för svar🙂

Upp till toppen
Annons: