Annons:
Etikettpiercingar
Läst 1017 ggr
Wilmaa.jonsson
11/23/17, 2:50 AM

Näs & navel piercing:

Hej! Jo, det är så att jag typ aldrig dricker kranvatten utan jag dricker alltid Loka eller ramlösa (kolsyrat.) så skulle jag blanda koksaltlösning, jag orkade inte värma vattnet så jag hade de kallt och hällde i saltet, jag rengjorde mina nytagna näsvinge och navelpiercings vilket inte sved eller något sådant. Kom på ett och annat sätt på att jag har blandat ramlösa citrus och salt och sedan ”rengjort” mina piercing med det! Nu är jag jätte rädd att det typ ska bli infektion eller något pga detta. PS: jag rengjorde med en rengöringsservett direkt när jag kom på vad som skett haha. Vad tror ni kommer hända, blir det infektion elr?

Annons:
Aleya
11/23/17, 6:14 AM
#1

Inte för att jag fattar hur du ska kunna göra koksaltlösning om du inte orkar koka vatten. Det är ju som det som är halva poängen med en koksaltlösning. Kanske inte händer så mycket. Men jag rekommenderar inte att du gör om det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
11/23/17, 1:02 PM
#2

Hur kom du en på tanken?

Det bli inte koksaltlösning med kallt vatten och salt. Saltet ska lösas upp. Gör det enligt recept eller låt bli det. Bara dumt att tramsa på det viset.

Hur gammal är Du?

Wilmaa.jonsson
11/23/17, 10:27 PM
#3

Nämen oj vad otrevliga, är det inte meningen att ni ska hjälpa men ni klagar? Jag tänkte koka och allt sånt MEN som sagt så la min Hjärna typ av och jag vet inte vad som hände men tack för HJÄLPEN

Aleya
11/23/17, 10:33 PM
#4

#3 jag bara skrev att en koksaltlösning måste kokas för att bli en lösning. Hur kan det vara otrevligt att förklara hur man får ihop en lösning? Och undra hur du tänkte när du inte orkar göra en koksaltlösning. Det går ju annars att köpa på apoteket engångsförpackningar med koksaltlösning om man inte orkar göra själv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Wilmaa.jonsson
11/23/17, 10:35 PM
#5

Syftade inte på dig utan den andra, förlåt jag att jag var otydlig i texten. Mitt fel. Kände att Hera typ klagade istället men men..

powerade
11/24/17, 12:37 AM
#6

Tror inte hon menar något elakt. Kan ju låta snäppet värre via Internet :) Men det är ju viktigt att om man ska tvätta piercingen att man gör en ordebtlig koksaltlösning. Håller med henne om varför du tänkte tanken att bara ta kallt vatten och salt.

Annons:
Honestyisdead
11/24/17, 12:45 AM
#7

#5 Jag klagar inte. Jag undrade ärligt eftersom jag inte förstår hur man väljer att göra som du gjorde om man är ute efter att ordna koksaltlösning.

Honestyisdead
11/24/17, 12:47 AM
#8

#6 Du har helt rätt, jag menar inget elakt! Tack!

Wilmaa.jonsson
11/24/17, 2:19 AM
#9

Sorry då men jag vet inte direkt hur man gör koksaltlösning är 14 så att men räcker det om man värmer det i mikron eller måste det koka upp? :)

Aleya
11/24/17, 4:28 AM
#10

#9 jag skulle säga för ung för piercing men okej. Det ska kokas ihop så gör det på plattan på spisen. Du kan ju för värma vattnet i vattenkokare men saltet måste lösas upp. Recept finns på Google. Eller gå och köp på apoteket engångsförpackningar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

powerade
11/24/17, 9:22 AM
#11

Man ska väl koka vattnet så stora mängder bakterier som finns i vattnet dör bort. Så sterilt som möjligt i hemma miljö

Aleya
11/24/17, 9:28 AM
#12

#11 jo men även för att saltet ska lösas upp.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
11/24/17, 11:25 AM
#13

#9 Var och hur fick du dina piercingar?

Att du är 14 är ingen undanflykt. Du känner uppenbarligen till vatten och salt, ändå kollar du inte upp det. Här finns en artikel hur man gör på vår sida. Google visar flera.

Annons:
Wilmaa.jonsson
11/24/17, 12:07 PM
#14

Nog vet jag att man SKA koka upp vattnet men visste inte om det räckte med att värma i mikron

Honestyisdead
11/24/17, 12:30 PM
#15

#14 om du vet det, varför gjorde du inte det? 

Och ja du ska koka det. I micron vet du inte om det verkligen kokar.

Wilmaa.jonsson
11/24/17, 10:49 PM
#16

Som sagt så tänkte jag inte, det säger sig väl själv när jag går och tar Loka, klantigt av mig och får skylla mig själv men tack för hjälpen :/

Aleya
11/24/17, 11:01 PM
#17

#16 fast hur kom du ens på den idéen? Att ta loka. För loka må ju vara salt. Men man vill inte ens dricka en koksaltlösning.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Wilmaa.jonsson
11/25/17, 1:44 PM
#18

Okej ni verkar missuppfatta och orkar inte diskutera mer

[rumelle]
11/25/17, 6:51 PM
#19

Tycker det låter som att du skulle ta ut piercingarna och vänta med att skaffa nya tills du är lite mer mogen och kan ta hand om dem på rätt sätt.

Aleya
11/25/17, 7:00 PM
#20

#18 fast får man inte fråga hur du tänkte? Vad var det som fick dig att välja mineralvatten?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
litettrassel
11/26/17, 11:01 AM
#21

Jag kan faktiskt på nått sätt fatta varför ändå, tänk på att kolsyrat vatten har varit stillastående i sina flaskor och är därför sämre än vanligt vatten i kran, detta trots att kolsyrat vatten innehåller både lite flour och natrium (salt). Bästa är att ta sig till Apoteket och köpa koksaltlösning på pimpetter (måste vara engångspimpetter) så har du ett lager nu under läkeperioden. "Skadan" att pierca sig är redan skedd och nu har du krasst sett några månader framför dig med eftervård för att det skall bli lika fint som du tänkt dig.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: